שברולט קורבט Centennial Edition, בהשראת היסטוריית המרוצים של שברולט
שברולט חושפת עדכונים וחבילות ביצועים ושיפורים לקורבט 2012 ששיווקה יחל בארה"ב בעוד מספר חודשים. מדובר בעיצוב פנים כמעט חדש לגמרי עבור כל דגמי הסדרה ובשיפורים מכאניים עבור דגמי ה-ZO6 (505 כ"ס) וגרסת-העל ZR1 (638 כ"ס) כמו גם בהשקת מהדורה מיוחדת לציון 100 שנות שברולט בשם Centennial Edition (בתמונות) המעוצבת ומאובזרת "בהשראת היסטוריית המרוצים של שברולט". יצורה של זו האחרונה יחל ביולי.
בקורבט 2012 יוצעו לראשונה צמיגים חדשים מבית מישלין – Pilot Sport Cup – בשתי הגרסאות הקרביות יותר, ה-ZR1 וה-ZO6; מדובר בצמיגים המתאימים (גם) למסלול והמיועדים בעיקר לתנאי יובש וחום. בשברולט מתגאים בשילוב הגומי דנן עם מערכת בקרת אחיזה חדשה המותקנת בקורבט האמור להביא לאופטימיזציה את יכולת העברת הכוח אל האספלט ומקסום אחיזת הכביש בעת פניות. אנשי קורבט מצהירים שהצמיגים החדשים יחד עם מערכת בקרת האחיזה החדשה קיזזו בניסויים במסלול מרוצים 8% בממוצע מזמני ההאצה, עמידה ביותר מ-1.1G כוחות צד בעת פניות ושיפור מהותי במרחקי העצירה.
קורבט C2 'סטינגריי' מ-1963 תשמש השראה לקורבט הבאה, בכלל זה כנראה שגם החלון האחורי המפוצל

"אנו עושים מאמצים בשיפור מתמיד של התנהגות הכביש והמסלול של הקורבט" אמר טאג' יוכטר, מנהל המותג והמהנדס הראשי של הקורבט. "לקראת 2012 הגענו לרף הביצועים הגבוה אליו הגענו אי-פעם עם הקורבט כאשר למרות הביצועים שהגיעו לשיא – נוחות הנהיגה והתפעול השתפרו". דברים אלו מצטרפים ברמיזה לשמועות ההולכות וגוברות בדבר קורבט כל-חדשה שצפויה מתישהו לקראת 2013. אין ספק שהקורבט האחרונה בגרסתה הנוכחית – כדגם 2012 – עם הדגש החזק לקשר עם המסלול והביצועים המרשימים, מכשירים את הקרקע עבור הקורבט הבאה תוך יצירת סף ציפיות גבוה במיוחד.
מה ידוע על הקורבט הבאה?
רשמית – כמובן שכלום. אבל, השמועות והמידע שברשת חושפים לא מעט. למעשה עובדים בשברולט על קורבט כל-חדשה (שם קוד C7) מאז 2007 עם כוונה מקורית להשיק מחליפה השנה, אך המשבר העמוק שעבר על תעשיית הרכב האמריקאית יחד עם התמורות והשינויים בתעשייה העולמית דחו את התוכניות. העיצוב – מהידוע עד כה – יושפע לא במעט מהקונספט 'קורבט סטינגריי' מ-2009, קונספט שהושק בעיצומן של עבודות הפיתוח על הקורבט הבאה.
קורבט: ליטוש אחרון לפני החלפה
צילום: מנהל
'קורבט סטינגריי קונספט' מ-2009, רומזת על הדור הבא של הקורבט

מנוע ה-V8 יישאר, וזאת מסיבות מורשת ומסורת. למרות שהקורבט החלה חייה עם מנוע 6 צילינדרים בטור היא מזוהה מזה שנים עם מנוע V8 רב-עוצמה, וכך יישאר גם בעתיד. אמנם רב הנסתר על הגלוי בדבר מנוע הקורבט הבאה – וברור שזה יהיה מנוע חדש לגמרי – אך ככל הנראה יקטן נפחו (כנראה 5.5 ליטר בכמה רמות הספק, במקום 6.2 ו-7.0 ליטר כיום), הוא יהיה נקי וחסכוני יותר ומן הסתם – חזק יותר. גם בקורבט הבאה ייעשה שימוש בחומרים מתקדמים וקלים – וביתר שאת, כאשר יחד עם המנוע החדש, המבנה ומערכות העזר האלקטרוניות המיועדות מתיימרים אנשי שברולט לקבוע סטנדרטים חדשים בתחום, או לכל הפחות ליישר קו עם מיטב האקזוטיקה מאיטליה, גרמניה ואנגליה. למרות שתצורות מנוע מרכזי נבחנו, הוחלט להשאיר את המנוע בחזית וההינע אחורי, וזאת מסיבות עלויות – אחד היתרונות המובהקים שיש לקורבט ביחס למתחרותיה, בעיקר כאשר מודדים ביצועים לדולר.
לחובבי הקורבט הסקרניים שבינינו לא נותר עוד זמן רב מדי לכסוס ציפורניים; הקורבט הבאה תושק ככל הנראה כקונספט עוד השנה או בתחילת השנה הבאה. ההשקה של הגרסה המוכנה לייצור מתוכננת כאמור לקראת 2013.