מושב ניטור הלב בפעולה
פורד מפתחת מושב בטיחות חדש, שמנטר את פעילות הלב של הנהג בכדי לזהות אירועי לב חריגים העשויים לפגוע בבריאותו ובטיחותו של הנהג. המערכת, שעושה שימוש במושב עם שישה חיישנים, מסוגלת לנטר את הדופק גם דרך הבגדים.
 
את המידע המושב מעביר למחשב המותקן במכונית, שם נאגר המידע לצורך ניתוח עתידי על-ידי צוות רפואי. המחשב מסוגל גם לזהות מצבי חירום בזמן אמת, ולהתריע בפני הנהג או אף להזעיק אמבולנס במקרה הצורך. בפורד מעריכים כי במקרים מסוימים, מערכת מסוג זה תוכל להתריע בפני הנהג עוד טרם האירוע, ולאפשר לו לעצור בבטחה ולהגיב לפני התקף לב למשל.
 
 
המושב הייחודי, שמפותח על-ידי מחלקת המחקר ופיתוח של פורד בגרמניה, בסיוע אוניברסיטה מקומית, הוא חלק משלל אבזרי בטיחות שמפותחים בתקופה האחרונה מתוך מחשבה על הציבור הבוגר של האוכלוסיה. לפי ההערכות בקהילה המדעית, אוכלוסיית הגיל השלישי תגדל באופן משמעותי בעשרות השנים הקרובות, זאת כתוצאה ישירה של השיפור באיכות הרפואה והעלייה בתוחלת החיים.
 
לשינוי זה יש משמעות גם בכבישים, שם נחשבים נהגים מבוגרים מאוד לבעלי יכולת נמוכה יותר מנהגים צעירים. כמו-כן, שכיחותן הרבה יחסית של מחלות לב ומחלות כרוניות שונות בקרב נהגים מבוגרים, מצריכה את יצרניות הרכב לפתח אמצעי בטיחות מתאימים. גם ב.מ.וו מפתחת מערכת דומה, שם הרכב מסוגל בנוסף לזיהוי מצב החירום והתראת כוחות ההצלה, גם לנוע באופן עצמאי לשול הדרך הימני ולעצור שם.