פולקסווגן פאסאט. רק הוצגה, והמחליפה כבר בדרךבפולקסווגן עובדים כבר על הדור הבא של הפאסאט – השמיני בשושלת – וההשקה צפויה לקראת אמצע העשור. אין ספק שמדובר באחת ממכניסות המזומנים הגדולות של הקונצרן, ומכאן החשיבות הרבה וההשקעה האדירה סביב השקת כל דגם חדש של המשפחתית המצליחה. עיקר החדשות הן "יותר", ובעיקר – יותר כוח משיכה ואטרקטיביות, "רגשות" כפי שמגדירים זאת בוולפסבורג. פולקסווגן פאסאט הבאה תוצע במגוון גרסאות רחב מאי-פעם, מנועים חזקים וחסכוניים יותר, ממדים נדיבים יותר ורמת אבזור גבוהה מאי פעם, כאשר בתכנון שתי גרסאות מרכב חדשות: קופה וקבריולה. המטרה: להפוך את השם 'פאסאט' משם נרדף לתכליתיות ושמרנות למשהו מסעיר וצעיר יותר.

פולקסווגן פאסאט הבאה תשב על פלטפורמה חדשה לגמרי – פלטפורמת הנעה קדמית עם מנוע רוחבי – שגרסה מקוצרת שלה תשמש בין היתר גם את הגולף הבאה. פיתוח הפלטפורמה הבאה משותף בחלקו גם לפיתוח פלטפורמת אודי A4 הבאה, אך בזו האחרונה תתבצע הפרדה כבר בשלבי התכנון המוקדמים לקליטת מנוע אורכי. הפלטפורמה החדשה תשמש בהמשך גם שלל דגמים נוספים, בהם הפולו, ג'טה וטיגואן. ייתכן אף שפאסאט גדולה יותר שאמורה הייתה להתבסס על פלטפורמת אודי A6, תעשה שימוש אף היא בפלטפורמה החדשה, ובכך יצטמצם הפער בין הפאסאט לפאטון הגדולה.

עיצוב הדור השמיני יכלול קווים חדים מבעבר, העלאת "קו המותניים" אל מתחת לחלונות ומראה צעיר ודינאמי יותר, כך על-פי דיווחים בתקשורת האירופית. קו הגג יהיה מעוגל יותר, קרוב לצללית ה-CC בת ימינו. בסיס הגלגלים יגדל במעט, בכדי להציע מרווח עדיף ליושבים מאחור. גם תא המטען צפוי לצמוח במידותיו.
השקת הפאסאט הבאה תבוצע בתחילה בגרסת ארבע דלתות, ומאוחר יותר תושק גרסת הווריאנט (Variant) – סטיישן. על בסיס הפאסאט הבאה תוצע שוב גרסת CC (ארבע דלתות), כאשר מועד השקתה עוד לא ידוע. קרובות אליה, בעיקר עיצובית, תוצענה גם גרסאות קופה (שתי דלתות) וקבריולה, שימוצבו בקונצרן מתחת לאודי A5 במחיר זול יותר. גרסת הקבריולה תוצע עם גג קשיח מתקפל (בניגוד ל-A5) ובכך יגדל הפער בינה לבין הגולף קבריולה. גרסת הקבריולט לפאסאט תחליף את האיוס שייצורה יופסק בקרוב.

ויש גם מידע אודות היצע המנועים – כפי שחושף המגזין הגרמני "אוטו מוטור אנד ספורט": 1.4 ליטר טורבו עם 130 או 150 כ"ס, 1.8 ליטר טורבו עם 180 כ"ס, ו-2.0 ליטר טורבו עם 210 או 250 כ"ס. היצע הדיזל יכלול יחידת 1.6 ליטר עם 105 כ"ס, 2.0 ליטר עם 143 או 177, ומנוע 2.0 ליטר טווין-טורבו עם 204 כ"ס. בהמשך ייתכנו גם גרסאות כלאיים נטענות משקע החשמל עם טווח נסיעה חשמלי של בין 20 ל-60 ק"מ.