קאדילק סיקסטין מ-2003. לא רק המראה מרשים: מנוע ה-V16 בנפח 13.6 ליטר הציע 1,000 כ"ס. ספינת הדגל הבאה של קאדילק לא תהיה צאצא של הקונספט המרשים הזהקאדילק רוצה לעלות כיתה. אנשי מותג היוקרה של GM מבינים שה-XTS המתוכננת, שתשב על פלטפורמת אפסילון מוארכת עם הנעה קדמית המשמשת גם את ביואיק לה קרוס וסאאב 9-5, לא תספיק בכדי להפחיד באמת יוקרתיות מבית ב.מ.וו, אודי או מרצדס. מידע שהודלף לעיתונות ממטה החברה, מלמד שבחדרי חדרים עובדים שם על משהו גדול ויוקרתי, יותר מכל מה שמוצע בהיצע קאדילק כיום.

ב-2003 הרשימה קאדילק את תעשיית הרכב עם מכונית התצוגה האוונגארדית סיקסטין (Sixteen). מנוע ה-V16 שלה הציע נפח של 13.6 ליטר ו-1,000 כ"ס, אך למרות המספרים המרשימים הרעיון כולו נותר בגדר חלום לא ממומש.

הסיקסטין לא כונתה כך או כללה מנוע V16 במקרה, אלא כמחווה לדגם שהוצג בינואר 1930. אז היה מנוע 7.4 ליטר עם 16 צילינדרים ב-V, פעם ראשונה בתעשיית הרכב שמנוע כזה מגיע לייצור. על הכוונת הייתה פקארד (Packard) האמריקנית, מי שנחשבה באותם ימים לאמת המידה ביוקרה אמריקנית.

אבל הסיקסטין היא לא בדיוק מה שקאדילק צריכה כיום, בעידן פשיטות הרגל ומחירי הבנזין המאמירים. בקאדילק עובדים כעת על פלטפורמה חדשה לגמרי שתיקרא אומגה, עם הנעה אחורית ואופציה להנעה כפולה, שתוכל להכיל מגוון מנועי V6 ו-V8. בתכנון גם גרסת כלאיים, אך דיזל החשוב לאירופה אין באופק. המכונית הגדולה – לפחות חמישה מטרים אורכה – כמו גם היצע המנועים המיועד, יבואו בנוסף לדגש רב על עיצוב בולט וייחודי, שילוב מיטב הטכנולוגיה בתחום הנוחות והבטיחות, איכות ייצור טובה, בידוד רעשים טוב וכל מה שלמדנו לצפות בדגמי פאר. בכדי להתאים ליומרות, ייתכן שאותה הפלטפורמה תוצע בשני אורכים (וגרסת לימוזינה).

המידע כרגע ראשוני וחסר, אך אם הפרויקט יאושר צפו לראות את המוצר המוגמר בין אמצע 2014 לראשית 2015. המשמעות היא שעד אז נזכה לפחות לרמז אחד בדמות מכונית תצוגה, שלאחריו כבר נהיה כולנו חכמים יותר. האם יש למרצדס, ב.מ.וו ואודי סיבה לדאגה?