ראם לונג האולר. משקל כולל עם נגרר: 17 טון
גודל כידוע זה עניין יחסי, ובזמן שאצלנו דודג' ראם שמשתרע על פני אורך של שישה מטרים הוא רכב עצום ממדים, באמריקה מדובר ברכב גדול, אבל ממש לא חריג. וכך, במותג ראם (מותג המשאיות שפוצל מדודג', שכבר לא משווקת טנדרים באמריקה) החליטו להגדיל בשקל תשעים: על בסיס שלדת ה-5500 הגדולה ממילא, הציגו את ה"לונג האולר" (Long Hauler, מוביל ארוך או מוביל מסע ארוך). מדובר בטנדר עצום באורך של שבעה מטרים ו-30 ס"מ, ארוך במטר שלם מהראם הארוך שמשווק אצלנו. בסיס הגלגלים שלו, 501 ס"מ, כמעט זהה לאורכה הכללי של מרצדס S קלאס.
הלונג האולר הוא דגם תצוגה, אבל סיכוייו להגיע לייצור גבוהים. הוא מצויד במנוע השישה צילינדרים בטור החדש של ראם, בנפח 6.7 ליטר (טורבו-דיזל). למנוע זה לא פחות מ-111 קג"מ (89.8 בראם שנמכר אצלנו), נתון ההספק לא פורסם אך צפוי להיות בסביבות ה-400 כ"ס (350 בדגם "שלנו").

למרכב העצום ולמנוע העוצמתי יש יתרון ברור: הם מאפשרים לטנדר הענקי להוביל מטען במשקל כולל של קרוב ל-13 טון, כולל משקל הנגרר והמטען שבו. יחד עם שלושה מיכלי דלק בנפח כולל של 645 ליטר, הלונג האולר יהיה רכב אידאלי למסעות ארוכים עם כל תכולת הבית מאחוריכם.
ארוך במיוחד: טנדר ראם באורך שבעה מטרים
צילום: מנהל
ובשביל מסעות ארוכים, צריך גם אבזור מותרות: הלונג האולר, שמצויד בארבעה מושבים בלבד (לעומת שישה בדרך כלל בטנדרים אמריקנים גדולים), מציע ריפודי עור, מקרר, מגשי אוכל, כספת ותא אחסון למחשב נייד. הוא מצויד גם בחיבור WiFi, המאפשר גלישה באינטרנט בזמן תנועה. לרכב הגדול תיבת שישה הילוכים אוטומטית, מתלי אוויר, הנעה כפולה ושישה חישוקי "19.5.
בראם כאמור לא מצהירים על תאריך ייצור, אך לאחר שהרכב ינדוד בין אירועים מתאימים – כמו הקנטאקי דרבי, ירידי רודיאו, קציר וחווה בעיקר בדרום ארה"ב – יוחלט אם לייצרו. בהתחשב בכך שפורד ו-GM מציעות כלי רכב דומים, נראה שהסיכויים לקבל את האור הירוק לייצור גבוהים.