קיה פיקנטו. 62,000 שקל, שש כריות אוויר
קיה פיקנטו החדשה הגיעה לישראל, והיא זולה במפתיע: 62,000 שקל. המכונית החדשה היא אחות תאומה של יונדאי i10, והוצגה לפני פחות מחודשיים בתערוכת ז'נבה. בטלקאר, יבואנית קיה לישראל, מצפים שהיא תצליח להתברג לצמרת הקטגוריה בתוך זמן קצר, כשלכך תסייע גם האחריות החריגה של היצרנית לשבע שנים, לעומת שלוש לכל מתחרותיה.
בניגוד ל-i10 שמגיעה מהודו, הפיקנטו מיוצרת בקוריאה ומציעה מראה מושך ומודרני יותר. היא תימכר עם מנוע ה-1.0 ליטר החדש של הקונצרן (שלושה צילינדרים, 69 כ"ס) ותיבה ידנית, או עם מנוע 1.2 ליטר שמייצר 85 כ"ס וישודך לתיבה אוטומטית. למנוע הראשון תצרוכת דלק של 23.8 ק"מ לליטר ומהירות מרבית של 150 קמ"ש, למנוע הגדול תצרוכת דלק של 18.2 ק"מ לליטר ומהירות מרבית של 160 קמ"ש.
הקלף החזק של קיה פיקנטו יהיה המחיר הזולה: גרסת 1.0 ליטר תעלה 62,000 שקל, 2,000 יותר מאשר סוזוקי אלטו ו-2,000 פחות מה-i10 המקבילה (והפחות מאובזרת) ואילו ה-1.2 האוטומטית תעלה 74,200 שקל, רק מעט יותר מאשר i10 אוטומטית עם מנוע 1.1 ופחות אבזור. הגרסה המקבילה של יונדאי (1.2) עולה 88,000 שקל.

וחשוב לא פחות: כל הגרסאות יוצעו עם מלוא האבזור הבטיחותי (שש כריות אוויר) והחשמלי (נעילה, חלונות, מראות) כמו גם עם מערכת שמע מקורית (עם חיבור USB) ואפילו עם מחשב דרך. כל זה יקנה לפיקנטו יתרון על רוב המתחרות. הגרסה האוטומטית תוצע גם ברמת גימור גבוהה יותר (EX), שתכלול חישוקים קלים, פנסי ערפל, דיפון עור להגה ולבורר ושינויים קוסמטיים נוספים ותעלה 2,000 שקל נוספים.