אם אתם מעוניינים להיות חלק ממועדון אקסקלוסיבי במיוחד של 600 אנשים ברחבי העולם, כדאי שתכינו למעלה מ-900,000 שקל לפני מסים. הסכום הזה יקנה לכם אחת מתוך 600 יחידות של פורשה 911 במהדורה מיוחדת, לא רק אחת מהחזקות ביותר אי פעם ללא סיוע מגדש טורבו, אלא גם אחת היקרות ביותר שבהן.
למהדורה המיוחדת קוראים 911GT3 RS 4.0, והיא תהיה אחת האחרונות שמתבססת על ה-997, שמחליפתה צפויה להגיח לאוויר העולם בשנה הבאה. אז לפני שהמסך יורד על ה-997, פורשה תציע דגם המשלב בין גרסת הכביש לבין מכונית המירוץ בליגת ה-GT3. לצורך כך הוגדל נפח המנוע של ה-911GT3 הסדרתית מ-3.8 ל-4.0 ליטר, ויחידת הבוקסר שישה-צילינדרים מפיקה 500 כ"ס ב-8,250 סל"ד ו-46.9 קג"מ ב-5,750 סל"ד, 65 כ"ס ו-3.1 קג"מ יותר מ-GT3 רגילה ו-50 כ"ס ו-3.1 קג"מ יותר מ-GT3 RS סדרתית. למעשה, מדובר בהספק זהה לזה של ה-911 טורבו הבסיסית, אך עם פחות מומנט.

ל-RS 4.0 יחס הספק לנפח מרשים של 125 כ"ס לליטר, ועם משקל עצמי נמוך של 1,360 ק"ג (35 פחות מהדגם הרגיל), היא נהנית מיחס משקל הספק של 2.72 ק"ג לכ"ס. לכך אחראית דיאטה נרחבת שכוללת שימוש בסיבי פחם לדלת תא המטען ולכנפיים הקדמיות, חלונות אחוריים מפלסטיק במקום זכוכית ואפילו שטיחים קלי משקל. פורשה מבטיחה גם שורה של שדרוגים לכיול המתלים וליעילות האווירודינמית של המכונית, וה-RS 4.0 בין היתר עושה שימוש ראשון במסיטי הרוח האלכסוניים שפורשה שמרה עד עתה למכוניות המירוץ. מטרתם לשפר את כושר ההצמדה בחלק הקדמי, ובכך לשפר את היציבות במהירות גבוהה.
כצפוי, הביצועים של ה-GT3 האולטימטיבית מצוינים: 3.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ופחות מ-12 נדרשות כדי להאיץ מעמידה ל-200 קמ"ש. פורשה לא מפרסמת נתון מהירות מרבית (310 קמ"ש ב-RS רגילה) או תצרוכת דלק. כמו אחיותיה הסדרתיות, ל-4.0 תיבת שישה הילוכים ידנית המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים.
פורשה 911 במהדורה מיוחדת: GT3 RS 4.0 (וידאו)
צילום: מנהל

והמחיר? פורשה נוקבת בנתון שיהפוך את ה-RS 4.0 לחלום רחוק עבור מרביתנו. 178,596 יורו, או כ-903,000 שקל, זה הסכום שתידרשו לשלם בגרמניה עבור המכונית, שתוצע מחודש יולי הקרוב. בישראל, עם מסים גבוהים בהרבה, המחיר צפוי להיות כמעט כפול.