קיה סול המחודש
קיה סול, המיקרוואן בעל העיצוב יוצא הדופן מקוריאה, עבר בתערוכת ניו-יורק עדכון ראשון. שנתיים וחצי אחרי שהוצג בתערוכת פריז 2008, המיקרוואן שנחת בישראל רק לפני חודשים ספורים עובר מתיחת פנים שכוללת שדרוג למנועי הבנזין ותיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה.
מקיה נמסר כי הסול המחודש יצטייד בגרסה מעודכנת של מנוע ה-1.6 ליטר של היצרנית. מנוע זה יספק 139 כ"ס לעומת 126 כיום, ויציע תצרוכת דלק עדיפה של 14.4 ק"מ לליטר מחוץ לעיר (13.2 בעבר) ו-11.9 ק"מ לליטר בעיר (10.6), לפי בדיקות התקן האמריקני. לשיפור הזה אחראית בין היתר תיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה שמשרתת גם את קיה פורטה, ומחליפה את תיבת ארבעת ההילוכים שקיימת כיום.
באמריקה יוצע גם מנוע 2.0 ליטר חדש עם 164 כ"ס, שמחליף מנוע בנפח זהה אך עם 146 כ"ס בלבד. גם כאן יש תיבות שישה הילוכים (ידנית או אוטומטית), ותצרוכת הדלק תעמוד על 14 ק"מ לליטר מחוץ לעיר ו-11.5 ק"מ בדרך עירונית.
מלבד השינויים המכניים, הסול המחודש מצטייד גם בשינויי עיצוב קלים. אלו כוללים יחידות תאורה שונות מלפנים עם תאורת יום מסוג לד (LED), פגוש קדמי מנופח מעט עם סבכה שונה ופנסי ערפל מוגדלים, ושינויים קלים גם מאחור. העיצוב הכללי של הרכב הייחודי נותר ללא שינוי, למרבה השמחה.
אז מתי נקבל גם אנחנו את מתיחת הפנים? מחברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, נמסר ל'אוטו' כי עדיין לא ידוע על מועד לשיווק מתיחת הפנים בישראל. הסול משווק כאן בינתיים עם מנוע ה-1.6 ליטר (126 כ"ס) ותיבת ארבעה הילוכים, ועם מנוע 1.6 ליטר דיזל שלא משווק באמריקה, אף הוא עם אותה תיבה.