סוזוקי קיזאשי אקו-צ'ארג'
שנה וחצי אחרי שהשיקה אותה בארה"ב ויפן, סוזוקי מציגה גרסאות חדשות למשפחתית הגדולה שלה, הקיזאשי (Kizashi). מדובר במכוניות תצוגה שנועדו לעורר עניין במכונית, שמתחרה בפולקסווגן פאסאט, אופל אינסיגניה ופורד מונדיאו. רק אחת מהן עשויה להגיע לייצור, גרסת כלאיים במיטב אופנת הירוק שמאפיינת את תעשיית הרכב כיום. אבל סוזוקי לא מצהירה רשמית על כוונות לייצור של מי מהשתיים.
EcoCharge
מכונית תצוגה ראשונה ובעלת סיכויי יצור גבוהים יותר היא כאמור האקו-צ'ארג', שמצוידת במנוע 2.0 ליטר עם 144 כ"ס ו-17.6 קג"מ. מנוע זה משודך למנוע עזר חשמלי עם הספק של 15 כ"ס שלא מסוגל להניע את הגלגלים לבדו. יחד הם מעבירים את הכוח לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית, והשילוב יאפשר לטענת סוזוקי חסכון של 25% בדלק בהשוואה למנוע בעירה פנימית רגיל.
פעמיים סוזוקי קיזאשי: אחת ספורטיבית, אחת ירוקה
צילום: מנהל
קיזאשי אקו-צ'ארג': מנועי בנזין וחשמל מלפנים, מצברי ליתיום-יון מאחור
האקו-צ'ארג' מצוידת במצברי ליתיום-יון הממוקמים מאחור בתא המטען, עם קיבולת של חצי קילו-וואט שעה. לחסכון בדלק מסייעות גם מערכות מוכרות ממכוניות כלאיים אחרות, כמו בלימה רגנרטיבית (שימוש באנרגיית הבלימה לטעינת המצבר) ומערכת עצור-סע.
Apex
מכונית תצוגה שנייה נקראת אפקס, ונועדה כדי לעורר את החשק בקרב חובבי שיפורים וביצועים. מכונית זו נצבעה בגווני אופנועי המירוץ של סוזוקי (ועם סכמת מדבקות דומה), ומצוידת במנוע 2.4 ליטר. למנוע זה מגדש על מתוצרת גארט והספק מרבי שנע בין 275 ל-300 כ"ס (סוזוקי לא נוקבת בנתון מדויק). מלבד המנוע המחוזק, היא מצוידת גם במתלים משודרגים וצמיגי 245/35 עם חישוקי "19.