אופל אסטרה GTC. בסיס גם ל-OPC
אופל תציג ב-7 ביוני תמונות רשמיות ופרטים על האסטרה GTC, גרסת שלוש הדלתות החדשה של המשפחתית הקומפקטית. זאת, כמעט שנה לאחר שרמזה על כוונתה לעשות כן עם מכונית תצוגה מתאימה. אבל הגרמנים לא ממש מצליחים להתאפק, ומאפשרים לנו להתרשם מהעיצוב של אופל אסטרה GTC כבר עתה, באמצעות צמד איורי מחשב מדוייקים שממחישים כיצד בדיוק תיראה המכונית.
הגרסה החדשה מעניינת לא רק בגלל שהיא עם מרכב שונה מהדגם שמשווק אצלנו, אלא גם כי היא צפויה להפוך לגרסת ה-OPC הספורטיבית, שתציע מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 290 כ"ס. אופל אסטרה OPC תתחרה ברנו מגאן ספורט ופולקסווגן גולף GTI, ותהיה חזקה משתיהן משמעותית. כמו בעבר, היא תצויד בתיבת שישה הילוכים ידנית ובהנעה קדמית. פרטים טכניים מדוייקים אין כאמור, אך כבר כעת ניתן להתרשם מהעיצוב החיצוני הפושר יחסית ב-GTC, שיהפוך לקרבי בהרבה ב-OPC הספורטיבית.
נכון לעתה עדיין לא ידוע אם ה-OPC תגיע לישראל, אך נראה כי הסיכויים לכך גבוהים לא פחות משל ה-GTC. למרות שהיא תהיה יקרה יותר, ה-OPC הספורטיבית תוכל לסייע לחברת שלמה, יבואנית אופל, בקידום תדמית המותג בישראל. ה-GTC, שתוצע עם מנועים זהים לאסטרה הרגילה, ככל הנראה לא תגיע אלינו מכיוון שהישראלים מעדיפים דגמי ארבע או חמש דלתות על-פני שלוש, לפחות במשפחתיות רגילות.