MG קונספט 5 בתערוכת שנגחאיחברת סאיק הסינית, בעלת המותג MG, חושפת בתערוכת שנגחאי את הקונספט 5. מדובר בקדימון לאחות האצ'בקית של ה-MG350 – המשפחתית הקומפקטית המתחרה במכוניות דוגמת מאזדה 3, שברולט קרוז ואחרות. אבל אל תתנו להגדרה (קונספט) או לקווים החדים והאגרסיביים בקצוות המרכב להטעות אתכם, שכן עד סוף השנה מתוכננת להופיע הגרסה הסדרתית של מכונית התצוגה. וכשזה יקרה, תשלים היצרנית את "החור" שנוצר לה בליין הדגמים המיועדים לאירופה כשבין ה-MG6 ההאצ'בקית (המבוססת על MG550 הנמכרת גם אצלנו) ובין ה-MG3 (השייכת לקטגוריית הסופרמיני) תתברג הגרסה הסדרתית של ה-5 קונספט.
כמו אחותה הסדאנית, כך גם MG קונספט 5 מבוססת על פלטפורמה מקוצרת של ה-MG550 ומצוידת במנועי הבנזין המוכרים של החברה בנפח 1.5 ו-1.8 ליטר המשודכים לתיבות ידניות (5 הילוכים) או אוטומטיות (4 הילוכים). אבל לקראת ייצור הדגם הסדרתי היצע המנועים צפוי להשתנות. ברוח התקופה גם בסאיק מדברים על מנועי טורבו צנומי נפח ומציינים כי עד 2014 הם יציעו 5 מנועים חדשים ואף גרסה היברידית נטענת משקע ביתי. הסינים אינם חושפים את כל הקלפים, אלא רק נוקבים במספרים של ארבעת מנועי הטורבו-בנזין: 1.0, 1.2, 1.4 ו-1.5 ליטר בהספקים שינועו בין 162-115 כ"ס. הספקו של מנוע הטורבו-דיזל בנפח 1.9 ליטר כמו גם נתונים אודות גרסת הכלאיים, נותרו חסויים.
ב-MG מספרים כי המנועים החדשים יוצעו במגוון דגמי החברה כשה-5 הסדרתית צפויה לקבל את מנועי הבנזין בנפח 1.2 ו-1.4 ליטר, את מנוע הדיזל כשבהמשך גם תוצע האופציה ההיברידית.
MG קונספט 5: גרסת האצ'בק ל-MG350
צילום: מנהל
MG 350, גרסת הסדאן של ה-MG5 קונספט – אצלנו לקראת הקיץ
אלינו, שוק חובב תצורת סדאן, לא בטוח שתגיע הגרסה הסדרתית של הקונספט 5. אנחנו כנראה שנאלץ להסתפק באחותה בעלת תא המטען הנפרד (ה-350) – שתגיע אלינו לקראת הקיץ זו ותוצע לצד ה-550 שכבר משווקת אצלנו.