קיה ונגהקיה עובדת על מכונית כל-חשמלית במיוחד עבור השוק האירופאי שתתבסס על מכונית התצוגה קיה ונגה EV שנחשפה מעל לבימות תערוכת ז'נבה האחרונה (2010). מידע זה דולף ממקורות שונים בקיה ונציגיה באירופה ולפיו הרכב המיועד נמצא כבר בשלבי פיתוח מתקדמים.
על פי התוכניות, ההשקה תיעשה בשלבים כאשר כבר בזמן הקרוב תיוצרנה 250 מכוניות לניסוי ובדיקות. בשנה הבאה (2012) תימכרנה 2,000 מכוניות לגופים נבחרים ורק לאחר מכן, עם ההבשלה המלאה לקראת הייצור הסדרתי – יחל השיווק לקהל הרחב, קרי: לקראת 2013.
קיה: חשמלית ראשונה כבר ב-2013
צילום: מנהל
המידע כמובן עדיין חסר ולא רשמי, אך ניתן להעריך במידה גבוהה של ביטחון שמנוע חשמלי שימוקם מלפנים יניע את הגלגלים הקדמיים והספקו יעמוד על 60 קילוו-וואט (82 כ"ס). את החשמל תספק סוללת ליתיום-איון שניתן יהיה להטעינה ממצב ריק עד להטענה מלאה תוך 6 שעות בלבד – משקע החשמל הביתי. טווח הנסיעה הממוצע יעמוד על 140 ק"מ בין טעינות.

אגב, באותו העניין ניתן לצפות גם לגרסה היברידית-אירופאית של קיה אופטימה החדשה תוך כשנה, הרלוונטית גם עבורנו, כמחליפת קיה מג'נטיס. האופטימה החדשה מיועדת עבור שוק הבית של קיה (קוריאה) והשוק האירופאי ותשלב בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר למנוע חשמלי – להבדיל מואריאציה אמריקאית לה מנוע 2.4 ליטר. בקיה טוענים שגרסה זו תהיה החסכונית בקטגוריה שלה.