תחת הכותרת 'היפודרום' יוצאת חברת שלמה במהלך מעניין שעיקרו הפיכת המשתמש במכונית הליסינג לשותף במכירה. מדובר במכירה מוקדמת בה יהיו יכולים המשתמשים למכור את מכונית הליסינג שעמדה לרשותם דרך אתר אינטרנט ייחודי וזאת עוד לפני הגעת המכונית למגרש המכירות. מדובר בחיבור בין הרוכשים רכב משומש לבין המשתמש האמיתי במכונית הליסינג שיתוגמל על סיועו במכירה.
המכוניות יוצעו דרך אתר האינטרנט שיכונה היפודרום כאשר בעתיד ישקלו בשלמה להציע את שירותיו לחברות אחרות, ולהשתמש בו לפעילויות נוספות. "השאיפה היא להפוך לאתר הטרייד-אין הגדול במדינה ולשלב בכך ממשק לכל אתרי הלוחות של הרכב." אמר אייל שירזי, מנהל תחום אינטרנט.

מטרת הפעילות היא למכור את הרכב לפני סיום תקופת הליסינג, כאשר בין ארבע חודשים לפני שעת הש' יכול המשתמש למצוא לרכבו החכור קונה באופן פרטי, עם העברת בעלות "ליד הבית". הוא גם יכול להציג באתר ההיפודרום את פרטיו (טל' ודוא"ל) ולנסות להציע את הרכב לציבור רחב יותר. רוכש שהתעניין ברכב יוכל לקחת את הרכב לאחד ממכוני הבדיקה של קומפיוטסט בארץ כאשר שלמה תשא בעלות הבדיקה (רק עבור הבדיקה הראשונה). כדי לשריין את הרכב הרוכש ישלם מקדמה בסך 300 שקלים בלבד דרך כרטיס האשראי. במידה ואחרי הבדיקה הרוכש אינו מעוניין ברכב, הוא אינו מחוייב בדבר.
30 יום לפני סוף תקופת הליסינג, כבר יוצגו כל המכוניות באופן מלא באתר ויכללו גם תוצאות בדיקה של קומפיוטסט. בסוף התקופה, הרכב יגיע לאחד מ-25 מגרשי קבוצת שלמה הפזורים ברחבי הארץ ויימכר דרכם.
מחיר כל אחד מכלי הרכב יקבע על-פי מחירון לוי יצחק בהורדה של 15% ובהתאם לנתוניו (חודש עליה לכביש, ק"מ, תאונות וכו'). הכלים יזכו לאחריות של שנה ובשלמה צופים שאלפי מכוניות יוצגו באתר.
 שלמה פותחת את ההיפודרום
צילום: מנהל
"אנחנו רוצים להפוך את השוכר לסוחר ולתגמל אותו על כך" אמר אייל גור, מנכ"ל קבוצת שלמה. אסי שמלצר, מנכ"ל משותף באופל הוסיף ואמר: "בדרך זו אנו מגייסים אלפי אנשי מכירות לרשת ונותנים לקונה את האפשרות לדבר עם מי שבאמת נהג ברכב." כדי לערב את שוכרי הליסינג בתהליך המכירה בשלמה מציעים לתגמל את מי שיצליח למכור את רכבו. התגמול יהיה בשיטה פרוגרסיבית ויגיע עד ל-2,000 שקלים.

מדובר במהלך מעניין שהצלחתו תוכל להוביל את שלמה לצמצום מערכת מכירת הרכב המשומש הגדולה שלהם. כעת נותר לראות כיצד יקבל זאת הציבור, האם הלקוחות ירצו לשמש כמוכרים, והאם החברות הרוכשות את הרכב בליסינג לא יעדיפו לקחת את ההטבה עבורן ולתת לגורם אחראי (קצין הרכב) לטפל במענה למתעניינים. בכל מקרה ברור שמדובר בצעד מעניין ביותר.