קיה KCV III Concept מ-2003 הוא הקרוב ביותר ברעיון לרודסטר המיועדת של קיהבקיה עובדים במרץ רב להקנות לעצמה שם ותדמית של הבת השובבה, הצעירה והמהנה לנהיגה של יונדאי. בשל הקרבה הגנטית של שני המותגים – למעשה, רוב הדגמים המקבילים בשתי החברות מתבססים על אותה הטכנולוגיה – שוברים ביונדאי-קיה את הראש כיצד לבצע את ההבדלה הנדרשת והכיוון הוא כאמור "הצערה" של קיה.

נשיא קיה-אירופה פול פילפוט אישר בראיון לעיתון בריטי במילים ברורות ש"הייתי רוצה שתהיה לנו "קיה MX-5" בהיצע". הכוונה די ברורה ומתייחסת לרודסטר קומפקטי וזול שיציע בדומה לרודסטר המצליח בכל הזמנים – מאזדה MX-5 – עלויות זולות, מראה צעיר ועדכני, שימושיות גבוהה יחסית, הנאה מנהיגה ומחיר אטרקטיבי. כל האלמנטים שעשויים לקרוץ לקהל צעיר שבקיה היו רוצים לראות עוד ועוד ממנו. פילפוט דיבר על צפי לדגם שכזה לקראת 2014-2013.
גם מעצב קיה המוערך, פטר שראייר, חיזק את השמועות בהתייחסו לרודסטר קומפקטית עתידית ולמראה שלה: "יהיה לה האף החדש של קיה אך קווי העיצוב של הרודסטר המיועדת יהיו אגרסיביים וספורטיביים יותר מכל קיה מוכרת".
המאזדה MX-5 של קיה
צילום: מנהל
למרות שכאן מדובר ב-4-מושבים ובגג קשיח מתקפל, הרודסטר העתידי יהיה קומפקטי יותר וייועד לשניים

הדבר הקרוב ביותר ל"קיה MX-5" המדובר הוא הקונספט KCV-III מתערוכת פרנקפורט של 2003 – קונברטיבל-קופה עם גג קשיח מתקפל המיועד לארבעה. אותו רודסטר עתידי יהיה ככל הנראה קומפקטי יותר וייועד לשניים בלבד.
כרגע אין כל מידע אודות מנועים אופציונאליים אך ברור שההיצע יכלול גם ואריאציה היברידית – אולי אף כל-חשמלית בעתיד הרחוק יותר. כפלטפורמה תשמש קיה סול, מה שמבטיח בסיס זול יחסית, לבטח בכל הקשור לעלויות פיתוח.