יונדאי ix35
דוח מסירות הרכב לרבעון הראשון של 2011 שפורסם היום (שני), מסמן על המשך המגמה שנראתה גם בחודשים הראשונים של השנה: יונדאי עוברת למקום הראשון על חשבונה של המלכה הותיקה מאזדה. יתרה מכך, יונדאי עלתה ברבעון זה ב-8% (8014 מסירות) בעוד מאזדה ירדה ב-2% (7673 מסירות) ביחס לרבעון אשתקד. ראוי לציין שיונדאי מובילה בזכות מכירה של 1,063 רכבי פנאי, קטגוריה שאינה נמצאת כלל בארסנל של מאזדה בישראל. במקום השלישי ממוקמת טויוטה (עלייה של 17% הרבעון) כשאחריה קיה המציגה קפיצה נחשונית למקום הרביעי (זינוק של 103% ביחס לרבעון הראשון של 2010).
סה"כ נמסרו ללקוחות ברבעון זה 63,289 מכוניות – עלייה נאה של 26% ביחס לרבעון הראשון אשתקד וכמעט קבוע מזה שנה.

מה קרה החודש?
מבט על נתוני חודש מרץ בלבד יחדד את קרב האיתנים בין יונדאי למאזדה ויחשוף פן אחר עבור יצרניות אחרות. סה"כ שוק הרכב במרץ השנה עלה ב-29% – אבל בעוד יונדאי מזנקת מעבר לגידול השוק (40%) מאזדה ממשיכה את מגמת ההחלשות (7%-) שפתחה בחודש שחלף. לעומת זאת, מסירות קיה המטאוריות של החודשים האחרונים נבלמו במעט החודש כאשר היצרנית מציגה נתונים כמעט זהים לנתוני הגידול החודשיים (24%).
מסירות מרץ: יונדאי ממשיכה להוביל את הטבלה
צילום: מנהל
אופל – שיאנית השינוי באחוזים מפגיזה גם החודש
ראויות לציון מיוחד החודש הן אופל הממשיכה להרשים עם נתוני מסירות פנומנליים גם במרץ (20,133%+), פיאט שמתחזקת משמעותית חודש נוסף (140%+) וכל מותגי צ'מפיון – סיאט עם הגידול המרשים ביותר החודש (245%+), פולקסווגן עם עלייה נאה וכניסה למקום הרביעי בראייה חודשית, סקודה עם נתוני מסירות ערים וזה עוד לפני תוספת המסירות למוניות ואודי המובילה את צמרת מותגי היוקרה.

ואם כבר נגענו באגף היוקרה אזי נציין כי רוב יצרניות הסגמנט מציגות מכירות גבוהות משמעותית מגובה עליית השוק ביחס למרץ 2010. הביטו למשל בנתוני פורשה (200%+) וקאדילק (186%+). גם במבט מצטבר מתחילת השנה נראה כי רוב יצרניות היוקרה מכרו ברבעון הראשון של השנה יותר מהרבעון הראשון אשתקד. מובילת הרבעון היא קאדילק עם זינוק של 408% ביחס לנתוני 2010 בין היתר בזכות ה-SRX החדש – הרכב הנמכר ביותר של המותג האמריקני בשנה שחלפה ומסתמן שכזה גם השנה.

אירופה מתחזקת
עוד נתון שעולה מטבלת המסירות הרבעונית הוא שאירופה השתוותה במכירותיה ליפן – 34% מהשוק. כי בעוד יפן מפסידה נתחי שוק לשלושת המותגים המיובאים מקוריאה (יונדאי, קיה והזרוע האמריקנית של שברולט), טיפסו מכירות המותגים האירופאים בצורה נאה, כשכולם, למעט ב.מ.וו, וולוו ולנד רובר, מציגים גידול בכמות המכירות שלהם. חשוב להדגיש שנתונים אלו קודמים לאפקט רעידת האדמה, הצונאמי ומשבר תחנות הכוח האטומיות שנפגעו ביפן. מנתונים שמסרו לנו חלק מיבואניות המותגים היפנים, המשבר עשוי לפגוע קשות במלאים העומדים לרשותם.
מסירות מרץ 2011*:
מסירות מרץ: יונדאי ממשיכה להוביל את הטבלה
צילום: מנהל
* על פי נתוני איגוד יבואני הרכב