יונדאי i25מאז שהגיעה לארץ מאזדה לאנטיס (לפני למעלה מ-15 שנה) והדיחה את מיצובישי מהמקום הראשון בטבלת מכירות הרכב, לא שמטה מאזדה אף לשנה אחת את הכתר מראשה. לפני כשנה הבטיח סגן נשיא חברת יונדאי במסגרת ביקור בישראל, שבשנת 2012 תכבוש יונדאי את המקום הראשון. ההצהרה שנראתה בזמנו יומרנית משהו, רוקמת עור וצמיגים, כשיונדאי ממשיכה להפציץ בדגמים חדשים, טובים בצורה משמעותית מהקודמים וגם מוסיפה לעצמה קטגוריות. יונדאי i10, ממוקמת בצמרת מכוניות המיני, שזוכות לפריחה בעקבות המיסוי הירוק, יונדאי i20 טובה בהחלט מהגטס, וה-i25 מישירה מבט בפנסיה של מאזדה 2 סדאן בלי למצמץ. תוסיפו לכך את ה-i30 שהחליפה את האלנטרה הבינונית, את רכבי הפנאי שאין למאזדה בישראל, את הדגמים המסחריים ואת ה-i40 שכבר הוצגה בעולם ותקבלו ארסנל מכובד של מנועים. אגב, יבואני יונדאי השנה, בקטגוריית הקומפקטיות, ינקטו באותו צעד בה נקטו יבואני מאזדה לפני כ-15 שנה בקטגורית המשפחתיות, כשנכנסה לישראל הלאנטיס. אז, המשיכו במאזדה למכור את ה-323 במחירים נמוכים מהסופר לאנסר ולידה, במחיר גבוה יותר, את הלאנטיס החדשה. השנה נוקטים יבואני יונדאי באותה השיטה בקטגוריה הנמוכה יותר (תת משפחתיות) כשהאקסנט תימכר לצידה של יונדאי i25 ועשויה בהחלט לככב בענף הליסינג (שאז טרם פרץ ושינה את השוק).
האם 2011 היא השנה בה יונדאי תעקוף את מאזדה
צילום: מנהל
הנציגה החדשה של יונדאי לישראל, ה'ולוסטר' – מצד אחד קופה מצד שני משפחתית
למרות שבכלמוביל יבואני יונדאי, טוענים שמחסור בהספקת מכוניות לא יאפשר להם לעבור כבר השנה למקום הראשון, ודבקים בהכרזתו של סגן נשיא החברה שהמהפך יתרחש רק ב-2012, קיימים סימנים המעידים על כך שהמהפך בטבלה עשוי להתרחש כבר השנה. איתות אחד מגיע מחברת שלמה SIXT, שלפי כתבה שהופיעה בשבוע החולף בכלכליסט, מדווחת על ירידה ניכרת באחוז המכוניות מתוצרת מאזדה ופורד שבציי הרכב שלה (מ-49% ל-28%) ועלייה בחלקה של חברת יונדאי ברכישות של שלמה (מ-26% ל-32%). איתותים נוספים, אנחנו מקבלים מבית אוטו עצמו, כשמחלקת הייעוץ מדווחת שהעניין הציבורי במכונית יונדאי, עולה משמעותית על זה שבמכוניות מאזדה. איתותים נוספים מגיעים מדוחות המכירה של מכוניות בשוק עצמו, המציגים עלייה ניכרת במכירות למותגי שברולט וקיה הנוגסים בחלקה של מאזדה הן בשוק הפרטי והן בליסינג.
גם האסון שפגע ביפן, אסון שעשוי להשפיע על כל תעשיית הרכב העולמית המשתמשת כידוע גם בכלי רכב יפנים, תשפיע בעיקר על התעשייה היפנית עצמה. לכן, בהחלט אפשרי שמחסור בהספקת מכוניות יפקוד השנה גם את מאזדה ויאיץ את תהליך העברת הכתר. זאת כמובן בתנאי שליונדאי יהיו די מכוניות לספק.