לאחר שנים של עיכוב בועדות התכנון ובעקבות התערבות של המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרד התרבות והספורט, ועדת שרים לענייני נגב גליל אישרה היום (שני) את הפארק המוטורי בחצרים כפארק מטרופוליני תיירותי.

על פי התוכנית, הפארק המוטורי יחל לפעול בדצמבר 2012 ויכלול שני מרכיבים: 1. פארק המוטורי בשטח של 320 דונם אשר ישלב בתוכו שטח למסלולי מרוצים ויציעים (כ-220 דונם), אזור למגרשי הדרכה ונהיגה בטוחה (80 דונם) ואזור נופש ומסחר (20 דונם). 2. פארק נופש ופנאי בהיקף של 1,400 דונם הכולל שטחי אטרקציות, בילוי ונופש לכלל הציבור.
פארק מוטורי בינלאומי יוקם בחצרים
צילום: מנהל
ההחלטה להקים את הפארק בחצרים מבוססת על זמינות השטחים הקיימת במקום ומיעוט הגשמים, דבר שיאפשר להפעיל את המתחם לאורך כל השנה. עלות הפארק נאמדת ב-100 מיליון שקלים, כאשר משרד התרבות והספורט, משרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד התיירות ומנהל מקרקעי ישראל ישקיעו בו כ-8 מיליון שקלים. עוד מודיעים אנשי משרד התרבות והספורט כי כבר ישנה חברה יזמית – 'פארק מוטורי להדרכה' – וזו כבר החלה בהתקשרויות עם חברות מחו"ל העוסקות בתכנון, ליווי ותפעול של מתחמים דומים.

"הספורט המוטורי הוא ענף אתגרי מתפתח בישראל וגם צפוי למלא תפקיד חינוכי חשוב בהקניית כלים לנהיגה בטוחה ונכונה יותר של אזרחי ישראל". אמרה לימור לבנת, שרת התרבות והספורט. סילבן שלום, המשנה לראש הממשלה: "מחקרים הוכיחו שספורט הוא מקדם תיירותי בעל השפעה רבה ולהערכתי הפארק בחצרים יספק כ-450 מקומות עבודה קבועים לתושבי הנגב."