זמן קצר לאחר שיצאו, חוזרות לקן שתי שתי הסנוניות הראשונות שמבשרות את בוא החורף. האופנוענים שוורץ וצוברי טוענים שהבוץ המצטבר על הצמיגים ובין הגלגלים לטלסקופים ולשלדה לא מאפשר התקדמות, מרכז הכובד משתנה, הכובד עצמו משתנה, והמרכז – עד עכשיו לא מוצאים אותו...

אבל זה לא חדש. הבוץ של לכיש הוא סופר גלו ידוע. בשטח הכינוס אנחנו צוברים 5 קילו על כל נעל ונראים כמו ניל ארמסטרונג במגפי ירח. הגשם לא מפסיק מהלילה, לא נראה שהבוץ יתייבש מתישהו, והאופנוענים נשאבים לתוך האדמה. השטח חושף אחיזה לרגע והגלגל האחורי תופס ומאיץ, ואז מגיע משטח מרגרינה והאחיזה מתאיידת. כמות הנפילות לכל אופנוען מרשימה. כשמנסים להרים את הכלי הכבד כפליים – מחליקים יחד איתו ושוב נשתלים בבוץ. רק מי שמתעלם מפחד הנפילות ורץ חזק, יש לו סיכוי שהבוץ יעוף מתישהו. בקיצור, מי שאיטי שיחכה לקיץ...

41 צוותים נכונים לזינוק, 180 ק"מ מעגלים מישובי לכיש דרומה וחזרה, ודרמות בערימות. האופנוענים עסוקים כל כך בהישרדות שחלקם מפספס קריטית נקודות ציון, כמו יוני לוי, למשל. מהירותו הטבעית הפעם בעוכריו כיוון שהוא נאלץ לפנות משאבי תשומת לב עודפים לתלאות הדרך ובסיום הג'י-פי-אס מגלה 3 בורות בדקירת נקודות נקודות ציון והמקום הראשון מתאדה לטובת ערן וולנברג המדוייק יותר והמנוסה יותר. מתופעות דומות סובלים גם דידי אברהמי ושי עבדי. שי טוען שהוא לא זוכר את עצמו נופל כל כך הרבה פעמים במרוץ אחד בודד. חן שלו טובע בשדה תפוחי אדמה. בהיעדר ניתאי עוזיאל (מכונת מרוצי הבאחה האימתנית שלו XR650R הוחלפה ב-HM500 חדש אך זה סירב להניע) חוזר שגיא הימן לנצח את הסניורים ודן ויצמן את הכללית.

הטרקטורונים והרייזרים לא סופרים את הבוץ. בחסות יחס משקל / הספק טוב הם מתקדמים היטב עם נעם דהן בראש וכל הותיקים מאחור. התוצאה של נעם נחותה בשתי דקות בלבד מהמכונית המהירה ביותר הנהוגה בידיו של רז הימן המנוסה. מחמאה גדולה.

הרייזר הוא רכב גיבוש משפחתי, והקטגוריה בנויה לתלפיות מאחים, אבות ובנים, סבתות ונכדיהן... שכן מביא שכן. הקטגוריה מראה נפח נאה וגם ביום חורפי גשום שכזה שרבים נשארים לנחור מתחת לפוך בעצלנות, יש בה 10 כלים. אחד מתהפך ושובר מתלה, אחד שובר מתלה בלי להתהפך, צחי כפרי מנצח, ודני פרל מתיישב בשדה תפוחי האדמה של חן שלו עד לתחתונים.

נקודה 188, שדה תפוחי אדמה שהפך לביצה זוועתית. נקודת הציון מהבהבת אי שם בתוך מרחבי השדה ומכשיר הניווט מורה – לחצות! חן שלו נכנס וטובע. האופנוע התקוע שם מסמן כמו מגדלור לכל המגיעים כי האיזור הוא סכנה ליורדי ים, אך לא כל הספנים מפרשים נכון את האותות. רז הימן, למשל, קולט ועוקף, ואילו עידו כהן נישא על מרכבת הטרופי ב-160 קמ"ש היישר לתוך הבוץ וחורש וחורש, ושוקע ושוקע, המנוע נחנק לאיטו, הרגל בהנחיית המוח יודעת שאסור לעזוב את הדושה כי או אז הבוץ יבלע אותך היישר לצידו השני של כדור הארץ. עידו נחלץ משם בעור שיניו. האחרים כבר מקבלים איתותים ברורים יותר ולא נכנסים. מי שכן נכנס – עסוק בחילוץ לאחור.

מן הזינוק מנוע ה-BMW החדש של צוות פוינטר-ליוגב בתקלת מחשב ואינו עולה בטורים. רז הימן נחשל ועידו כהן עוקף גם אותו וגם את גל שחם. הסידור הזה לא נשאר הרבה זמן כיוון שבחציית גשר עידו משתפשף באחד העמודים ופורק גלגל, ובוואדי אחר נשאר תלוי על הגחון עד שרייזר מזדמן מחלץ אותו בגרירה. יש לציין כי הגיר החדש מתפקד היטב ועידו הוא כנראה הרכב המהיר ביותר במשחק כיום. מתחרהו, עידן הגז, מקרטע חזרה עם תקלת אלטרנטור. גל שחם נשאר בלי ציריה אחורית ומדדה לפיטס בדרכים עקיפות כדי לסיים וללקט נקודות, ורז והלל שמשתחררים מתקלת המחשב בשלב מאוחר יותר, מלקטים עוד גביע.

צוות גולסט, המתמודד הישיר מול רועי שפירא על אליפות T2 חוצה בסערה שלולית ענק, המנוע בולע כמות מים ענקית ונחנק למוות. רועי שפירא אחריו ניצל בנס, שועט קדימה לגלות כי בירבור ניווטי עולה לו במקום הראשון שצונח לחיקו של צביקה נפתלי. יש לציין שהניצחון של צביקה מתוק לו שבעתיים כיוון שבא לו בעמל ויזע רבים. הוא קופץ החוצה כל חצי קילומטר לנקות את השמשה הקדמית עקב קריסתו של מנגנון הוישרים. חזי בצלאל מופקד על הניווט. לדדי שפרונץ מנווט הפעם גדי חן, והצוות לוקח ללא שום תקלה או בעיה את המקום השלישי.

בקטגוריית הבאגים מבצע יובל שרון עוד שינוי של הרגע האחרון בבולמים ובקוטר גלגלים קטן יותר והכלי אמנם נוסע מדהים, אך פנצ'ר וחסרון גלגל רזרבי מעבירים את הניצחון לידי מתן אליהו ונתנאל חייט עם הבאגי מבוססת הג'וינר לשעבר שעבר שינויים רבים במוסך אליהו בעפולה. הנווט של ארביב חוטף את מחלת הנווטים המפורסמת ומקיא את נשמתו, ועופר המבוהל חותך אל המאהל בחיפוש אחר חובש, ובזה מתחסלת מיניה וביה קטגוריית הרייד.

ראלי לכיש, מספר שלוש בליגה – לראשונה נערך מרוץ ביום שישי לטובת שני מתחרים דתיים שגיא בורנשטיין – טרקטורון ותומר וולף – רייזר (שגיא: "בזכות הדתיים ולא בגלל") שמביעים בפני נעם את חפצם העז לצבור קצת פרקטיקת מירוצים ואוירת מסלולים מדרבנת כהכנה לחוצה ישראל.


תוצאות כל הקטגוריות:

אופנועים מקצועי:
1. ערן וולנברג, ק.ט.מ, 3:13 – מוטוספורט, אופרוד, שחר אופנועים, איי-אר-טי 95
2. יוני לוי, אפריליה, 3:28 – אבניר, אבזריון
3. דידי אברהמי, ק.ט.מ, 3:48

אופנועים סניורים:
1. שגיא הימן, הונדה, 3:37 – הימן דלקים
2. נפתלי דהן, ב.אמ.וו, 5:32
3. דותן טמיר, ק.ט.מ, 7:31 – קפה ג'ו

אופנועים עממי:
1. דן ויצמן, ק.ט.מ, 4:02
2. ניצן אטלס, הונדה, 4:34
3. אלון קליין, ק.ט.מ, 5:13

טרקטורונים מקצועי:
1. נעם דהן, ק.ט.מ, 3:23 – אמקו ים
2. אלי אוחיון, קן-אם, 3:29 – אבניר
3. שגיא בורשטיין, קן-אם, 3:36 – רסטה, אוטוקטן, בורשטיין

רכבי שטח קלים:
1. צחי כפרי, רייזר, 3:15, איי-דרייב
2. רוני פישמן, רייזר, 3:25, - טרמודן
3. גיל תימור וברק נחמנזון, רייזר, 3:28 – קבוצת חגור

4x4 T1
1. רז הימן והלל סגל, מיצובישי-ב.אמ.וו, 3:21 – פוינטר, ליוגב, תנועה מערכות
2. גל שחם ובן לאוטרבך, שברולט, 4:50 – שברולט, איתוראן, עידו רייסינג טים

טרופי טראק:
1. עידו כהן ונמרוד אופיר, 3:47 – שברולט, איתוראן, עידו רייסינג טים
2. אורן ראש חודש ויואב מנושביץ, 6:54 – אנרגז, עידן הגז

2x4 T1
1. מתן אליהו ונתנאל חייט, ג'וינר, 4:27 – מוסך מתן
2. יובל שרון וצחי וינר, רייזרפלצת, 4:45, רסטה, מוטוספורט, המבדקה, אוטוקטן

T2
1. צביקה נפתלי וחזי בצלאל, פג'רו, 4:09 – נפתלי ניסן ובניו, ראליארט
2. רועי שפירא ואיתי מולדבסקי, פג'רו, 4:12 – אראן, וידסקו, חולון מוטורס
3. דדי שפרונץ וגדי חן, פג'רו, 4:33 – א.ד מוצרי תעבורה

רייד:
1. עופר ארביב ואורן רבינוביץ', ג'יפ רנגלר, 4:54 – פרימיטיבי