לנצ'יה תמא – סאלון הנעה אחורית על בסיס קרייזלר 300סוגית יבוא מכוניות קרייזלר לארץ בעתיד עלתה הילוך בתערוכת ז'נבה כאשר לנצ'יה חשפה את המבחר המלא והחדש שלה שכולל שלוש מכוניות אמריקניות: 300, 200 וגרנד-וויאג'ר. שתי הראשונות הוצגו תחת השמות תמא ופלאביה והשלישי נותר לנצ'יה גרנד-וויאג'ר. אבל הבשורה שליוותה את ההשקה הייתה ההצהרה הברורה שסוכנויות לנצ'יה וקרייזלר באירופה יאוחדו.

לנצ'יה אפסילון – מעכשיו עם חמש דלתות
לנצ'יה גרנד וויאג'ר – כבר מהשם ניתן לזהות את מקורו
לנצ'יה דלתא – מתיחת פנים קוסמטית ומנוע 1.6 חדש
לנצ'יה פלאביה סדאן וקבריולה – השם איטלקי, השורשים אמריקניים
לנצ'יה תמא – סאלון הנעה אחורית על בסיס קרייזלר 300

כידוע סמל"ת, נציגת קבוצת פיאט בארץ, להוטה לקבל את שיווק המכוניות האמריקניות ויש להניח שזה היה בין הסיבות לזירוז ההשקה המחודשת של המותג לנצ'יה בארץ. מצד שני ברור גם שבמכשירי תנועה, היבואן הנוכחי, לא ששים לוותר על ייצוג החברה.

"במערב אירופה החלטנו להעביר את קרייזלר לסוכנויות של לנצ'יה כי זה מותג אירופאי" אומר לנו בז'נבה יושב ראש לנצ'יה-קרייזלר אוליביה פרנסואה. "אך יש מקרים חריגים כמו אנגליה שם אין לנו רשת של לנצ'יה. שם אנו מוכרים את האפסילון והדלתא והן ימכרו תחת קרייזלר. כך גם במדינות נוספות כמו יפן ודרום אפריקה".
ומה יקרה בישראל?
"כאן עדיין אין לנו החלטה סופית".

אבל מהצד השני של החתונה נשמעות בשורות הרבה יותר נחרצות. "קרייזלר תישאר בידי מכשירי תנועה וזה סגור" כך בביטחון מלא, הצהיר באוזנינו בז'נבה תומאס האוש, סגן נשיא קרייזלר והאחראי בקונצרן על אירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

האם צבי נטע ואנשיו יכולים לישון בשקט? ימים יגידו.