רנו R-ספייסהזמן עובר מהר. לורנס ואן דן אקר, בעבר ראש מחלקת העיצוב של מאזדה והאחראי על עיצוב מאזדה 3 וה-5 המוכרות, כבר נמצא שנה וחצי בפסגת פירמידת העיצוב של רנו. וכעת הוא כבר נמצא בשיאה של מתקפת מכוניות תצוגה, שאמורות להציג את רנו החדשה והאלגנטית בהרבה מזו של היום.

"כמו שסיפרתי לך לפני שנה", אומר ואן דן אקר, "הסיפור שלנו במכוניות תצוגה הוא בעצם מחזור חיים. התחלנו בדזיר שסימנה התאהבות, ועכשיו אנחנו יוצאים לחקור את העולם (קפטור) ומתחילים להקים משפחה עם ה-R-ספייס. אנחנו עושים מכוניות מאוד מיוחדות אבל נשארים קרוב ללקוחות. המכוניות האלה מראות איך ניתן לעשות דגמים מאוד שונים ועדיין מאוד קרובים. זה בולט בחרטום עם הסמל והסבכה, אבל גם בטיפול במשטחי הצד".

המיניוואן נראה מאוד מציאותי. עד כמה הוא קרוב לדגם סדרתי?
"הפעם רצינו לעשות משהו קרוב יותר למציאות. כשהייתי במאזדה היה לנו קו מאוד ברור ועיצוב מאוד חזק, אז יכולנו לעשות דברים מאוד קיצוניים במכונית התצוגה. כאן המצב שונה, אז באמת צריך להיות קרובים יותר למכוניות האמיתיות. אבל זה עוזר לנו בתכנון המכונית האמיתית".

האם גם הקפטור קרוב לרכב סדרתי?
"הקפטור מסמן סוג של קרוסאובר שאנחנו חושבים עליו".
המעצב הראשי של רנו מספר על העיצוב החדש
צילום: מנהל
רנו R-ספייס
בקפטור יש פיסול גרפי על הדופן. עשית זאת גם בדור השני של מאזדה 5, האם זה אלמנט שאתה אוהב במיוחד?
"זה דבר מצחיק. המעצב של מכונית התצוגה הזו הכניס זאת מבלי לשאול אותי בכלל".

לאן ממשיכים מכאן?
"מחזור החיים שלנו ימשיך לעבודה, משחק וחכמה בשנתיים הבאות. ואחרי כן נחזור לאהבה".

מתי נראה את השפעת הקו החדש שלך במכוניות סדרתיות?
"הדזיר שעשינו בפריז תגיע תוך שנה לקליאו 4 החדשה. אני יודע שזה נשמע מוזר, אבל זה יהיה מאוד מעניין".