מזראטי גראנקבריו ספורט
מזראטי ופרארי נמצאות בדרך לשוק המקומי, ותערוכת ז'נבה שנערכה לאחרונה היוותה הזדמנות מצוינת לשוחח על הנושא עם מנהל המכירות של מזראטי למכרז ודרום אירופה, ג'ליו פסטורה. "אנחנו מתכוונים להשיק את הסוכנות המקומית של מזראטי ביוני-יולי השנה", הוא אומר.
 
"הכל כבר כמעט מוכן, אבל צריך לעשות זאת נכון. ישראל היא שוק חדש עבורנו, אז עדיין קשה לנו להבין את הפוטנציאל. נתחיל ונבדוק זאת ממש באופן יומיומי. המטרה הראשונית היא למכור 20 מכוניות בשנה הראשונה, ואז נראה".

איך יתפלגו מכירות מזראטי בארץ?
"אני מאמין ש-50% מהמכירות תיקח הקווטרופורטה והשאר יתחלק בין הגראנטוריזמו והגראנקבריו".

האם בדקתם את השוק המקומי?
"אנחנו יודעים שישראל היא יותר שוק של סדאן מאשר קופה, אבל כרגע אנחנו מסתמכים רק על נתונים. כשנתחיל למכור את המכוניות נבין זאת טוב יותר".

איך יתבצע תהליך השירות? האם תבנו מוסך עצמאי?
"כן, והוא יהיה ממוקם באותו מקום כמו אולם התצוגה. עם המכוניות האלה חשוב לשמור על קשר ישיר ביותר עם הלקוח כל הזמן".

אתה מודע לכך שהציפייה הראשונית הייתה שסמל"ת תמכור את המכוניות האלה?
"זה נורמאלי שנדבר עם כמה יבואניות ונבחר במישהי שאינה מייצגת את קבוצת פיאט. אנחנו מכירים את מיכאל לוי (בעל הבית של סמל"ת, א.ש), אבל הוא לא נלחם על זה. לא היו ממש דיונים איתו והוא ממש בסדר עם ההחלטה".
 
לקראת תחילת השיווק: שיחה עם בכיר במזראטי
צילום: מנהל 

מה השינויים הצפויים במבחר של מזראטי?
"כפי שאמר סרג'יו מרקיונה (ראש קונצרן פיאט, א.ש), מזראטי מפתחת מכונית קטנה יותר שתיכנס לקצה הגבוה של פלח הסאלון (כלומר תתחרה במרצדס E קלאס, א.ש). אנחנו גם שוקלים בניית קרוסאובר, אבל כאן עוד אין החלטה סופית. מעבר לכך הקווטרופורטה החדשה תופיע תוך שנה פחות או יותר".

האם בדקתם כיצד מתמודדות המכוניות שלכם עם האקלים הישראלי?
"אני יודע שהטמפרטורות אצלכם גבוהות מאוד, אבל מכרנו די הרבה מכוניות בדובאי כך שאני לא מודאג. אנחנו צריכים ויודעים להתמודד עם הכפור של מוסקבה ועם ה-50 מעלות של דובאי. אנחנו חברה גלובאלית, רק 10% מהמכירות שלנו הן באיטליה".

עם מי תתחרה הקווטרופורטה בישראל?
"התחרות שלנו היא מרצדס S קלאס, פורשה פאנאמרה, ב.מ.וו סדרה 7 ואודי A8 ו-S8. צריך לזכור שהקווטרופורטה המציאה את הספורט-סדאן היוקרתי עוד ב-1963".