שברולט קפטיבה
שברולט קפטיבה היה רכב ראשון שתוכנן בעידן הבעלות של ג'נרל מוטורס על דייהו, ורמז על השינוי הגדול שהחטיבה הקוריאנית צפויה לעבור. הוא היה גם רכב ראשון שהתבסס על פלטפורמה אמריקנית, ובמקרה זה שברולט אקווינוקס, והציג את שפת העיצוב המודרנית (דאז) של שברולט-קוריאה.
המסר היה ברור: שברולט תציג מוצרים איכותיים יותר. וכניסה לטווח מחירים גבוה בהרבה מבעבר לא הפחידה את אנשי המותג, שהאמינו ששברולט מזוהה מספיק עם רכבי פנאי. טענתם שהמותג האמריקני המציא את ה-SUV עם הסברבן של 1935, סייעה אף היא לבטחון העצמי.

מפגש ראשון
שברולט קפטיבה עבר מתיחת פנים, וקיבל את הפנים המשפחתיות החדשות של שברולט עם סבכה גדולה ומחולקת לשניים. יחד עם פגוש חדש, ושפע פרטים קטנים (כולל חישוקים חדשים וגדולים יותר) יוצר מראה אגרסיבי מבעבר.
שברולט קפטיבה המחודש: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
מנוע ה-V6 חובב סל"ד גבוה במפתיע
אבל אנשי שברולט מבטיחים הרבה יותר מקוסמטיקה, עם הקשחת המרכב, שיפור לבידוד הרעשים ושדרוג לכיול המתלים, לטובת שיפור ההתנהגות וההיגוי. אם לא די בכך, הוחלפו כל המנועים והתיבה האוטומטית היא כעת בעלת שישה הילוכים במקום חמישה. את ה-V6 בנפח 3.2 ליטר החליפה יחידת 3.0 ליטר חדשה, שדומה לזו שפגשנו בביואיק לה-קרוס ובקאדילק SRX. בזכות תזמון שסתומים משתנה והזרקה ישירה, היא חסכונית מבעבר ומייצרת 258 כ"ס (לעומת 230). מנוע ה-2.4 ליטר הוחלף ביחידה בנפח דומה (אך עם 167 כ"ס במקום 136) ולוגמי הסולר צמחו מ-2.0 ל-2.2 ליטר ומייצרים 163 או 184 כ"ס (לעומת 150 כ"ס).

גם תא הנוסעים שופר: הקווים הכללים של סביבת הנהג אמנם דומים, אבל כמעט כל רכיב שונה והתחושה איכותית בהרבה. מסגרות כרום נוספו לפתחי האוורור, תאורת מכשירים בתכלת האמריקני האופייני, וכמובן המחוונים החדשים תורמים כולם לאווירה. שברולט קפטיבה גם נטש את בלם היד המוזר והחליף אותו במתג אלקטרוני, אם כי באופן תמוה לוקח יותר מדי זמן בין הלחיצה עליו לבין הופעת נורת החיווי המתאימה. למרות השיפור, מפתיע לגלות שבקרת האקלים עדיין אינה מפוצלת ושריפוד העור בגרסה המצוידת אינו איכותי מספיק. תנוחת הנהיגה נותרה טובה ומאחור כרגיל מרחב נאה.

בנסיעה
כבר מרגע ההתנעה ברור שמנוע ה-V6 קיבל קצת פלפל. הביצועים על הנייר מרשימים, עם האצה למאה ב-8.6 שניות ומהירות מרבית של 198 קמ"ש. לכך מסייעת כמובן גם התיבה החדשה. מהר מאוד מסתבר שבניגוד לצפוי ממנוע אמריקני גדול, הוא אוהב לטפס בסל"ד ומתעורר דווקא שם. שיא המומנט מושג כאן ב-5800 סל"ד כמעט אסטרונומיים, ושיא ההספק ב-6,900 סל"ד גבוהים לא פחות. כל זה אומר שחטיבת הכוח דורשת רגל כבדה על המצערת בכל עקיפה (גם בגלל שיחסי העברה ארוכים), גם אם היא מגיבה לכך היטב ומייצרת צליל נעים.
שברולט קפטיבה המחודש: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל

על הכבישים המתפתלים למרגלות האלפים האוסטריים, הקפטיבה מרגיש מהודק, מרוסן ומדויק מבעבר. הוא מגיב באופן נחוש יותר לפקודות ההיגוי, ותנודות המרכב מרוסנות יותר. הכבישים האירופים המעולים מקשים לדבר על נוחות, אבל עם חישוקי "19 וצמיגי 225/50 התחושה מעט נוקשה בעיר. מאידך, פעולת המתלים בוגרת ושקטה ואינה מתרסקת על מהמורות.

הכיוון ברור
ההכרות הראשונית מראה כי שברולט קפטיבה שופר כמעט בכל תחום, ויש לו סיכוי טוב יותר להתמודד מול המתחרות המודרניות. אם הוא ישמור על חבילה תחרותית מבחינת אבזור ומחיר, הצעד קדימה ברור. הרבה יותר על הקפטיבה והשינויים שעבר תוכלו לקרוא בגיליון אוטו הקרוב.