קיה פיקנטו
"הפיקנטו החדשה תושק בשוק המקומי בתחילת הרבעון השני של השנה, והריו החדשה תגיע בתחילת שנת 2012", כך מספר ל'אוטו' ירון לנדה, מנהל המכירות של קיה. המותג הקוריאני צפוי להשיק השנה שורה של מכוניות חדשות, החשובה בהן תהיה כמובן הפיקנטו החדשה.
"הפיקנטו תצטרף לתחום בו לא היינו מיוצגים, וזה כיום פלח שוק שהולך וגדל בגלל האילוצים הכלכליים והמחירים", מסביר לנדה בהתייחסו למכוניות המיני. "נצטרף עם מחירים מאוד תחרותיים ורמות אבזור עשירות מהמתחרים. וכמובן שנביא אותה (פיקנטו, א.ש) גם בגרסה ידנית וגם כאוטומטית".
לנדה מספר על כוונה להביא את הפיקנטו עם שני מנועים: 1.0 ליטר (69 כ"ס) עם תיבה ידנית ו-1.25 (87 כ"ס) עם תיבה אוטומטית. הכוונה היא להציע את הפיקנטו במחירים אטרקטיביים: גרסת ה-1.0 ליטר תוצע כנראה במחיר שיעמוד בין יונדאי i10 לבין שברולט ספארק (כלומר בין 64,000 ל-67,500 שקל). "הפיקנטו תגיע בשלל צבעים מאוד ססגוניים, ולמרות שהיא מכונית קטנה היא תציע אבזור שיש רק במכוניות מקטגוריות גבוהות יותר", כך לדברי לנדה.
קיה פיקנטו בדרך, במחיר תחרותי
צילום: מנהל
קיה אופטימה הייבריד. גם היא תגיע
אבל בכך לא מסתיימים החידושים הצפויים מקיה השנה. "האופטימה צפויה לנחות כאן בסוף השנה במבחר מלא, עם גרסאות דיזל ובנזין. ונשתדל להביא גם את הגרסה ההיברידית באותה תקופה. לאחר מכן תנחת כאן הריו החדשה, בשלב הראשון בגרסת חמש דלתות בלבד". האם זה לא יפגע במכירות? לנדה מאמין שלא, ומצהיר כי בכל מקרה הסדאן תגיע לישראל בהמשך.