דודג' דוראנגו
דודג' דוראנגו (Durango), שעד היום הדיר צמיגיו מישראל, הוא רכב פנאי גדול עם שבעה מקומות ישיבה הממוקמים בשלוש שורות. הרחקנו עד לסן דייגו כדי להתרשם ממנו, כחלק מאירוע השקה עתיר מכוניות שערכה קרייזלר לאחרונה. זאת, לאחר שהדור השלישי שלו הוצג בסוף שנה שעברה והושק אך לאחרונה, בתערוכת דטרויט. מדובר באח תאום לג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש, והשניים מיוצרים יחד במפעל קרייזלר בדטרויט ומוצעים עם הנעה אחורית או כפולה.
מבחינת עיצוב הוא בהחלט מספק את הסחורה: מסיבי, עם סבכה קדמית מאיימת שצלב גדול, המאפיין לאחרונה את דודג', במרכזה. גם הפרופיל משכנע, עם פס במרכז הדלתות המייצר צללית מעניינת. האחוריים פחות כוחניים, אבל די בהם (בעיקר בגרסת האגזוזים הכפולים) להשלים מראה משכנע של אגרסיביות, כיאה למוצא האמריקני.
דודג' דוראנגו: השקה
צילום: מנהל
כניסה לתא הנוסעים מגלה שקונצרן קרייזלר הפנים את הצורך בתאי נוסעים איכותיים. החומרים בטווח היד רכים ונעימים, וגם נראים טוב עם שני גוונים נאים. האבזור בהחלט מרשים, אם כי קיימות רמות גימור שונות וזו בה נהגתי כמובן אינה רמת הגימור הבסיסית.

מנועים קדימה
המנוע הקטן (יחסית) הוא חדש, עם נפח של 3.6 ליטר (V6) בו פגשנו בקרייזלר 300 החדשה. לצידו מוצע מנוע V8 בנפח 5.7 ליטר מסדרת ה-'HEMI'. שני המנועים משודכים לתיבת חמישה הילוכים אוטומטית. ושניהם נעימים לנהיגה כמצופה. אני אוהב מכוניות עם מנועים גדולים וחזקים. יש משהו ממכר בתחושת הכוח המבעבע כבר מסל"ד נמוך, ועם שפע של אחיזה ומומנט הדוראנגו מזנק באופן נאה, יפה מאוד אפילו.
הגרגור של המנוע הגדול לא ממש נוכח בסל"ד נמוך ובינוני, והמכונית פשוט מזנקת קדימה מהמקום בקצב טוב. בכבישים המהירים, הדוראנגו חש כרכב נוסעים לכל דבר – נוח, לא קופצני, הגה במשקל ודיוק סבירים. בקצב מהיר אך לא ספורטיבי, הדוראנגו מרגיש ממש טוב. אפילו בכביש מפותל, שם הוא חולף על פני פיתולים במהירות רבה ללא דרמות וללא התערבות של מערכות הבקרה, אות ועדות ליכולת השלדה. גם הבלמים, למרות שהתעללתי בהם לא מעט, הביעו את מחאתם באמצעות ריח – אך המשיכו לעשות את מלאכתם נאמנה.
דודג' דוראנגו: השקה
צילום: מנהל

סיכום קצר
עקב הזמן הקצר שעמד לבחינת הדוראנגו, לא היה מקום לנהיגת שטח. והעובדה שהיינו קרובים לגבול עם מכסיקו, השורץ מבריחי אדם וסמים – ושוטרים הצדים אותם – מנעה אף היא כל מחשבה על ירידה מהכביש. אז את הפגישה הקצרצרה עם הדוראנגו אסכם בכך שאפילו בטעימה קטנה, הדוראנגו מרשים למדי. הדגם שיגיע אלינו, עם מנוע 3.6 ליטר ובמחיר של החל מ-250,000 ש"ח, הוא מתמודד ראוי ומעניין בקטגוריית רכבי הפנאי. אני בהחלט מצפה למפגש מלא ונרחב על כבישי ישראל.