מכונית התצוגה החשמלית של ב.מ.וו מתערוכת דטרויט 2009, האקטיב (ActivE), מגיעה לייצור סדרתי – לפחות בכמות מצומצמת. 1,000 יחידות של המכונית, המבוססת על סדרה 1 קופה המוכרת, ייוצרו במפעל ב.מ.וו בליפציג, ויימסרו ללקוחות בתוכנית חכירה (ליסינג). מטרת הייצור: לקבל משוב ונתוני אמת מלקוחות על השימושיות, טווח הנסיעה והיכולת הדינמית של רכב חשמלי מבית ב.מ.וו. המידע שייאסף, ישמש את היצרנית בפיתוח הרכב הסדרתי באמת הראשון עם מנוע חשמלי, שמתוכנן לשנת 2013 תחת מותג חדש שתקים ב.מ.וו.

ב.מ.וו סדרה 1 – הגרסה החשמלית
צילום: מנהל
האקטיב מצוידת במנוע חשמלי המספק 170 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ. הוא מאפשר לקופה הקומפקטית להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך תשע שניות בלבד, אך מהירותה המרבית הוגבלה אלקטרונית ל-145 קמ"ש. טווח הנסיעה המשוער יעמוד על 160 ק"מ במה שב.מ.וו מכנה "שימוש יומיומי". מבחינת המצברים (ליתיום-יון), אזי אלה נמצאים בתא המטען וברצפה וגוזלים 60 ליטר מנפח ההטענה (200 ליטר לעומת 260 בקופה רגילה).
ב.מ.וו סדרה 1 – הגרסה החשמלית
צילום: מנהל
עוד נמסר כי זמן ההטענה למצבר מלא יעמוד על בין ארבע לחמש שעות, אם כי ניתן יהיה לקבל טווח נסיעה של כ-40 ק"מ כבר לאחר שעה אחת. כל זאת באמצעות קופסת טעינה שתתקין ב.מ.וו ללקוחותיה המשתתפים בניסוי. בתום בחינת 1,000 המכוניות, הן צפויות לשוב חזרה לב.מ.וו לניתוח, ולאחר מכן יושמדו. את המידע שיתקבל תנצל היצרנית כאמור במטרה לייצר רכב חשמלי סדרתי בעוד כשנתיים. הדגם הסדרתי לא יתבסס על ב.מ.וו סדרה 1, אלא יהיה חלק ממותג מכוניות חשמליות שב.מ.וו תקים בעתיד.