מרצדס C קלאס קופה
מרצדס חושפת תמונות ופרטים ראשונים על גרסת הקופה של ה-C קלאס, אחרי שביצעה מתיחת פנים לדגם שהושק בינואר 2007 במרכב סדאן. שנה לאחר מכן הוצגה סטיישן שימושית, וכעת מגיע תורה של גרסת הקופה שתי דלתות.
כפי שניתן להתרשם בתמונות, במרצדס בחרו בעיצוב שמרני למדי לגרסת הקופה, שנכנסת במידה מסוימת לנעליה של CLK ותחליף גם את ה-CLC (שמבוססת עדיין על ה-C קלאס מהדור הקודם). הקופה כמעט זהה לסדאן מלפנים ומאחור, וגם תא הנוסעים לא מציג שינויים דרמטיים – למעט ספסל אחורי עם מקום לשני נוסעים במקום שלושה. את ההבדל העיקרי ניתן כצפוי לזהות מהצד, שם שתי דלתות גדולות מחליפות את ארבע הדלתות של הסדאן. לקופה גם קו חלונות משתפל לאחור וקווי מותניים מובלטים העולים מעל הגלגלים האחוריים.
מרצדס מציגה C קלאס קופה
צילום: מנהל
ה-C קלאס קופה תוצע עם אותם מנועים כמו הגרסאות הקיימות: 1.8 ליטר עם 156 או 204 כ"ס, V6 בנפח 3.5 ליטר עם 306 כ"ס, או טורבו-דיזל בנפח 2.1 ליטר והספק של 170 או 204 כ"ס. צמד מנועי הדיזל ומנוע הבנזין הבסיסי יוצעו עם תיבת שישה הילוכים ידנית, או תיבת שבעה הילוכים אוטומטית בתוספת תשלום. זו האחרונה תהיה הבחירה היחידה בדגמי הבנזין הבכירים. מרצדס צפויה להוסיף גרסת AMG עם מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר ו-457 כ"ס, בשלב מאוחר יותר של חיי הדגם החדש.
ה-C קופה מציגה ממדים כמעט זהים לסדאן, למעט ממד גובה שצומצם בארבעה ס"מ ל-142 ס"מ. נתוני האורך (460 ס"מ), רוחב (177 ס"מ) ובסיס הגלגלים (276) נותרו ללא שינוי.
מרצדס מציגה C קלאס קופה
צילום: מנהל
מרצדס C קלאס קופה החדשה תוצג לראשונה בתערוכת הרכב השנתית של ז'נבה בחודש הבא. שיווקה אצלנו יתחיל במקביל לאירופה, בחודש יוני הקרוב. מחברת כלמוביל נמסר ל'אוטו' כי עדיין לא ידוע מה יהיה מחירי המכונית החדשה.