ניסאן ESFLOW
ניסאן מפרסמת תמונות ופרטים ראשונים על מכונית תצוגה חדשה: ESFLOW. מדובר במכונית ספורט חשמלית קטנת ממדים, עם מקום לשני נוסעים והנעה אחורית. רעיון דומה לזה של טסלה רודסטר הוותיקה, אך עם מרכב סגור וללא כוונות ייצור בינתיים.
ה-ESFLOW מתבססת על הטכנולוגיה החשמלית שניסאן כבר משווקת עם הליף (Leaf), הרכב החשמלי הסדרתי הראשון בעולם ומכונית השנה באירופה ל-2011. באופן מעניין, היפנים מצהירים לא רק על ביצועים ספורטיביים בהרבה, אלא גם על טווח נסיעה ארוך יותר – 240 ק"מ לפחות ב-ESFLOW, לעומת 160 ק"מ בלבד בליף. כנראה כשמדובר במכונית תצוגה, כל מספר כשר...
מכונית התצוגה החדשה מצוידת במערך מצברי ליתיום-יון ובצמד מנועים חשמליים. ובעוד המצברים ממוקמים כמעט לכל אורך המכונית לטובת חלוקת משקל אופטימלית, המנועים החשמליים ממוקמים דווקא על הסרן האחורי, כשכל מנוע אחראי להנעת אחד מהגלגלים האחוריים.
עוד נמסר כי למכונית תא נוסעים עם מושבי עור וזמש זהובים, ועור וזמש כחולים בדלתות. השילוב הייחודי נועד לסמל את צבעיו של ניצוץ חשמלי, כך ניסאן. מהתוצאה של השילוב הזה נוכל להתרשם רק בחודש הבא, שכן בינתיים ניסאן לא מפרסמת תמונות פנים של ה-ESFLOW.