אלפא רומיאו. קשה להוריד את הידיים
הקרב המילולי בין פיאט לפולקסווגן עולה מדרגה: מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה, אמר בכנס JD Power שנערך לאחרונה כי אין בכוונתו להעביר את השליטה באלפא רומיאו לידי הגרמנים. "כל עוד אני מנכ"ל קרייזלר ופיאט, מר פייך (יו"ר פולקסווגן, ר.צ) לעולם לא יקבל את אלפא רומיאו", אמר מרקיונה. "שיוריד ידיים. אמרתי לו. אתקשר אליו ואשלח לו באימייל".
הדברים החריגים בחריפותם נאמרו על רקע שורה של דיווחים, לפיהם קונצרן פולקסווגן נמצא במגעים עם קונצרן פיאט בכדי לרכוש ממנו את אלפא רומיאו. הגרמנים, ובראשם פרדיננד פייך, הביעו עניין פומבי במותג, איתו ניסו להתחרות ללא הצלחה באמצעות מותג סיאט הספרדי.
לדברי מרקיונה, פייך צריך להתרכז בשיקום מותג סיאט, במקום בניסיונות השתלטות נוספים. "לא אני קניתי את סיאט. הוא זה שקנה אותו. אני לא יודע אם הוא יכול (לתקן אותו), אבל הוא צריך לנסות". ההתבטאות האחרונה של מרקיונה מצטרפת לדברים שאמר יו"ר פיאט, ג'ון אלקן, בחודש ינואר האחרון: "לא נמכור את אלפא אפילו אם יציעו לנו המון כסף". למרות הדברים, השמועות – שזכו לחיזוק בחודש מרץ 2010 בראיון שקיים פרדיננד פייך – מסרבות לגווע. פייך הצהיר על רצונו להחזיק גם באלפא רומיאו, ואמר כי יש לו סבלנות עד שההזדמנות תגיע.
פיאט רכשה את אלפא רומיאו בשנת 1986. לקראת 2012 המותג הספורטיבי צפוי לחזור לשוק האמריקני, משם נאלץ לצאת ב-1995 בעקבות מכירות נמוכות בסוף שנות ה-80 וראשית שנות ה-90. חזרתו של המותג לאמריקה תהיה השלב השני בתוכנית החזרה של קונצרן פיאט לאמריקה, תוכנית שהחלה השנה עם פיאט 500 הקטנה.