בעוד הדי פרשת סיטרואן C1 מתחילים להירגע אפשר לערוך סיכום ביניים לסיפור התמוהה שהראה שוב עד כמה קשה תחום התקינה בישראל. טויוטה לא תביא את האייגו וחברת לובינסקי, בהתאם להוראות משרד התחבורה תפסיק את שיווק ה-C1 – כאמור שתי מכוניות שעומדות לחלוטין בתקינה האירופאית.

פרשת איסור יבוא ה-C1
הפתעה: סיטרואן C1 נאסרה לייבוא משיקולי תקינה
בלובינסקי מדברים על נזק גדול מכמה בחינות. ראשית, הם ציפו למכור בשנת 2010 כ-1,400 מכוניות, ועל כן הזמינו מלאי בהתאם. לאור הממצאים כעת, הם יאלצו לבטל הזמנות אלה. בנוסף, בשנים הבאות הם ציפו למכור כ-1,600 כלים מדי שנה, דבר שנראה לא יקרה. בלובינסקי גם מספרים על השקעה של מליון וחצי שקלים במסע הפרסום וההחדרה ל-C1, סכום שכעת ירד לטמיון.

נכון לעכשיו ובהתאם לסיכום עם משרד התחבורה, לובינסקי תעדכן בכתב ובעל פה כל לקוח שקיבל או יקבל את ה-C1 בכך שהמכונית אינה עומדת בתקן ההגנה על הולכי הרגל הנדרש בישראל מכל דגם חדש משנת 2010. מדובר ב-94 לקוחות שכבר קיבלו את הרכב לידם ועוד מספר לקוחות שחתמו על הסכם הרכישה עד ל-2 בינואר 2011.

דורי מנור, מנכ"ל לובינסקי, מעריך שמחיר המחירון של המכונית לא יפגע והוא יהיה צמוד לזה של פיג'ו 107 התאומה שממשיכה להימכר. עם זאת לפחות כרגע לא נראה שהיבואן יהיה יכול להביא את מחיר המכונית של פיג'ו לרף הנמוך שהציבה סיטרואן (65,000 שקלים או 60,000 לקוראי ידיעות אחרונות). כרגע עומד מחיר ה-107 על 68,000.