דודג' ג'רני, הגרסה האירופית: פיאט פרימונט
פיאט פרסמה תמונות ופרטים ראשונים על הפרימונט (Freemont), מיניוואן גדול חדש. חדי העין שביניכם ודאי יזהו מיד כי מדובר בלא אחר מדודג' ג'רני הנוכחי, שעבר שינויים קוסמטיים קלים כדי להתאים אותו לטעם האירופי. מלבד סמל פיאט גדול בחזית ומאחור, הפרימונט מצויד גם בפגוש קדמי חדש עם עיצוב דמוי-שטח, ושינויים קלילים נוספים. המראה הכללי, כולל צורת הסבכה הקדמית ויחידות התאורה מלפנים ומאחור, נותרו ללא שינוי מהג'רני.
הרכב החדש גם ייוצר במפעל קרייזלר במכסיקו, לצד פיאט 500 המיועדת לאמריקה. בכך קרייזלר מחזקת את מעמדה כ"מעצמת מיניוואנים": מלבד הג'רני שהפך לפיאט, האמריקנים מייצרים עבור פולקסווגן את הרוטאן (Routan), מיניוואן גדול המבוסס על קרייזלר וייאג'ר.
הפרימונט יציע מקום לשבעה נוסעים תודות למידות מרכב נדיבות: אורכו עומד על 489 ס"מ, הרוחב על 188 ס"מ והגובה על 172 ס"מ. בסיס הגלגלים עומד על 289 ס"מ, ויאפשר לפרימונט להתחרות בפורד גלאקסי ופולקסווגן שאראן בפלח המיניוואן האירופי. בפיאט מקווים כי הרכב החדש, שמחליף את האוליסה הכושל שפותח יחד עם פיג'ו-סיטרואן, יזכה להצלחה מרשימה יותר.
כדי לעשות זאת, הוא יצויד בכל השיפורים אותם קיבל הג'רני עם מתיחת הפנים שעבר לאחרונה, בהם תא נוסעים משודרג ושיפורים לכיול המתלים. בפיאט מבטיחים כי זה האחרון הותאם לטעם האירופי, כמו גם תחושת ההיגוי. גם היצע המנועים מתאים ליבשת הקלאסית, ויכלול בתחילה מנועי 2.0 ליטר טורבו-דיזל עם 140 או 170 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית. מלבד מנועים אלה, שיוצעו עם הנעה קדמית, ישווקו בהמשך שתי גרסאות הנעה כפולה עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית: 2.0 ליטר טורבו-דיזל עם 170 כ"ס, ו-3.6 ליטר (V6 בנזין של קרייזלר) עם 276 כ"ס.
עוד נמסר כי הפרימונט יוצע עם מפרט בטיחות הכולל שבע כריות אוויר, ועם מערכת בקרת יציבות המחזיקה את הבלמים כדי לסייע בזינוק בעליה. המיניוואן החדש של פיאט יוצג במרץ בתערוכת ז'נבה, וישווק באירופה החל במחצית השנייה של 2011. בשלב זה עדיין לא ידוע מה יהיה מחירו והאם הוא צפוי להגיע לישראל, אך זה ודאי לא יקרה טרם שיושקו הגרסאות האוטומטיות.