מאזדה מינאגי (MINAGI) – קרוסאובר חדש שיתחרה בדגמים דוגמת ניסאן ג'וקמאזדה אינה מתכננת להישאר מאחור. היצרנית היפנית משחררת פרטים ראשונים אודות רכב קונספט חדש. הוא עונה לשם 'מינאגי' (MINAGI) ויוצג בבכורה עולמית בתערוכת ז'נבה הקרובה, החל מה-1 ועד ל-13 למרץ 11'.
המינאגי יאמץ את תוכניותיה של מאזדה לטכנולוגיה נקייה חדשה אשר היא מכנה 'סקייאקטיב' (SKYACTIV). לטענת מאזדה טכנולוגיית הסקייאקטיב תשלב את כל מערכות הרכב: מנוע, תיבת הילוכים, מרכב ומערכת אגירת אנרגית בלימה. מה זה אומר? מאזדה אינה מפרטת דבר.

ובכל זאת, עד שטכנולוגיה זו תובהר, מאזדה מדברת על שפת העיצוב של הקרוסאובר קונספט – "קודו" (נשמת התנועה); שפת עיצוב שהוצגה כבר בעבר ברכב הקונספט המרהיב שלה שהיה אמור להגיע לתערוכת פריז האחרונה, אך ברגע האחרון נותר ביפן, השינארי (Shinari). שפת עיצוב זו הביא ראש מחלקת העיצוב החדש של מאזדה, איקו מאדה, שהחליף את לורנס ואן דן אקר, שאחראי על סדרת הנגארה המרשימה. זה האחרון עבר לרנו ועל כן מאזדה יוצאת עם כיוון עיצובי חדש.

על אף שהמינאגי מוגדר כרכב תצוגה, ניתן להעריך שמאזדה אינה מתכוונת להתמהמה יותר מידי בכל הנוגע להצגת גרסה מוכנה לייצור. בטח כאשר קטגורית הקרוסאוברים הקומפקטיים הינה אחת הצומחות והרווחיות בעולם הרכב נכון להיום. כך שאנו מצפים כבר בזמן הקרוב לקבל פרטים מדויקים ומקיפים יותר אודות כניסתה של מאזדה לתחום מעניין זה.