מיצובישי גלובל סמול, יורשת הקולט
חודש אחרי שפרסמה איורים הרומזים על עיצובה, מיצובישי משחררת תמונה רשמית ראשונה של מכונית התצוגה 'גלובל סמול' (Global Small, קטנה עולמית). מדובר במחליפה לקולט הוותיקה, ובמכונית שצפויה להיות אחת החשובות ביותר בהיצע של מיצובישי בשנים הקרובות. הקולט הנוכחית לא שווקה בישראל, עקב היעדר תיבה אוטומטית ומחיר גבוה מדי. הדור החדש, שייוצר בתאילנד, תוכנן כך שייתאפשר להציעו במחיר נמוך יותר, וייתכן כי פירוש הדבר שנראה אותו גם בישראל.
המכונית שתוצג בתערוכת ז'נבה במרץ הקרוב מוגדרת כמכונית תצוגה, אך למעט שינויים קוסמטיים קלים צפויה להגיע לייצור באותה מתכונת כבר בשנה הבאה. היפנים קמצנים מאוד בפרטים לגביה, ולא פרסמו נתוני מידות או מפרט טכני. כל שנמסר הוא שהיא תוצע עם מנוע בנפח של בין 1.0 ל-1.2 ליטר, שיפלוט בין 90 ל-100 גרם פחמן דו-חמצני.
לנתון הפליטה המכובד יסייעו משקל עצמי מופחת בהשוואה לדגם הנוכחי (נתון רשמי כמובן שלא פורסם), תיבת הילוכים אוטומטית רציפה (בשורה טובה לשוק הישראלי) ומערכת עצור-סע, המדוממת את המנוע בעצירה כדי לחסוך בדלק. כמו כן, מחליפת הקולט, שעדיין לא ברור אם תכונה בשם המסורתי או בשם חדש, תצויד במערכת בלימה רגנרטיבית האוגרת את האנרגיה הנפלטת בזמן בלימה ומנצלת אותה לטעינת המצבר. מערכת דומה קיימת בכל מכוניות הכלאיים, וצפויה להיכנס לשימוש נרחב בתעשיית הרכב בכלל בשנים הקרובות.