בשבוע שעבר פרסמנו כאן את נתוני המסירות לשנת 2010 לפיהן גילנו את מאזדה ודלק מוטורס בראש. אתמול פרסם איגוד יבואני הרכב דו"ח מעודכן הכולל גם את מערך המוניות, כוחות הביטחון ודיפלומטים; דו"ח אשר משנה מעט את איזון הכוחות. נקדים לומר כי מקומה של מאזדה לא נפגע וכך גם בנוגע לכל החמישייה הראשונה, לעוד כמה מותגים במרכז ול-16 היצרניות המדורגות אחרונות. אז מה בכל זאת השתנה?

המרוויחות העיקרית: קיה, סקודה ומרצדס
שלוש יצרניות הצליחו לשנות את מיקומם בטבלת המסירות הכללית: סקודה, קיה ומרצדס. שלושתן עשו זאת בעיקר בזכות כמויות נאות שנמסרו לשוק המוניות. מלכת המכירות לשוק המוניות היא סקודה עם 1,457 מסירות. מדובר בעלייה של 16% ביחס לנתוני 2009, אולם חשוב מכך – בזכות נתונים אלה סקודה נכנסת לעשרת המותגים הנמכרים בישראל לשנת 2010. כעת סקודה תופסת את המקום ה-9 ברשימת המסירות השנתית – עלייה של 3 שלבים.
קיה אמנם מסרה פחות מכוניות מסקודה – "רק" 1,207 יח' – אולם אלה מהווים גידול של 53% ביחס לנתוני 2009. בזכות נתונים אלה קיה עלתה שני שלבים וכעת מדורגת שישית בטבלת המסירות השנתית.
מרצדס מסרה במהלך השנה האחרונה עוד 832 יח' לשוק המוניות ולדיפלומטים – כמעט אותה כמות שהיא מסרה לשוק הפרטי (!) ובכך עברה את אודי ביאיק וולוו וב.מ.וו במאבק על כתר הפרימיום. יחד עם זאת, יש לזכור שהנתונים של מרצדס כוללים גם כלים מסחריים של המותג (194 לשוק הפרטי ו-352 למוניות ולדיפלומטים) אשר בלעדיהם מרצדס לא הייתה עוברת את אודי כמלכת מותגי היוקרה.

המפסידות לאור הנתונים המצטברים
פורד, שברולט, מיצובישי, הונדה, רנו, איסוזו, אודי, ביואיק, קבוצת קרייזלר, וולוו וב.מ.וו. לא פחות מ-11 מותגים איבדו את מקומם בטבלת המסירות השנתית של 2010. כל אחת מהן ירדה שלב אחד ביחס למקומן הקודם. אבל אם בכל זאת צריך להצביע על מפסידה עיקרית אחת, אז מן הראוי לציין את הונדה שאבדה את מקומה בעשירייה הראשונה לטובת... סקודה.
סקודה אוקטביה: מקום ראשון במכירות
צילום: יואל שורץ