מאזדה 3
שוקלים לקנות מאזדה 3 חדשה, או משפחתית קומפקטית אחרת במחיר של 120,000 שקל? אם יש לכם משפחה וחשוב לכם מרווח ונוחות, למה שלא תשקלו רכב שימושי יותר כמו מיניוואן קומפקטי? הקטגוריה, שנולדה על-ידי רנו עם המגאן סניק (שהפך בהמשך לדגם בפני עצמו שנקרא רק סניק), הפכה עם השנים לפופולרית מאוד בעולם וצוברת תאוצה גם בישראל. זו רק אחת מהקטגוריות שניתן לשקול במקום משפחתית שגרתית, כשמהצד השני של הסקאלה יש מיקרוואנים כמו קיה סול וסיטרואן C3 פיקאסו. אבל על אלה בהזדמנות אחרת.
היתרון הגדול של מיניוואן קומפקטי, הוא במבנה המרכב: למרות שאורכו הכללי לא גדול יותר ממשפחתית קומפקטית במרכב סדאן, ולעיתים אף קצר יותר, המרכב הגבוה מאפשר להציע מרווח נדיב בהרבה. וזה אומר שהרבה יותר נוח להושיב בפנים את הילדים, את הכלב וגם לא מעט מטען. כל זאת ברכב שעלויות האחזקה שלו אמנם גבוהות יותר מרכב משפחתי "שגרתי" (בעיקר עלויות דלק), אך לא באופן משמעותי.
אז אם התקציב שלכם עומד על עד 120,000 שקל, אולי תשקלו מיניוואן במקום משפחתית? הנה כמה דוגמאות לכלי רכב שיעמדו בתקציב שלכם:
1. הונדה FR-V: המיניוואן הקומפקטי של הונדה מציע רק שישה מושבים, אך בתמורה תקבלו מבנה ייחודי של 3+3 שחוסך באורך הכללי. בתקציב שלכם: עד שנת 2008.
2. מאזדה 5: מבוסס על פלטפורמת מאזדה 3 ומציע אף הוא מקום רק לשישה מבוגרים, עם מושב שביעי לילדים. נהנה מביקוש ער ומחבילת מחיר-תמורה מכובדת. בתקציב שלכם: עד שנת 2008.
3. סיטרואן C4 פיקאסו: מחביבי מקבלי הרכב ממקום העבודה, ורכב מרווח וגדול למדי לסוגו. ירידת הערך מאפשרת לרכוש רכב משנה מתקדמת יחסית, אך שימו לב שהגרסה הרובוטית לא מרשימה כמו אוטומטית רגילה. בתקציב שלכם: עד שנת 2009.
מאזדה 3 או מיניוואן קומפקטי ב-120,000 שקל?
צילום: מנהל
4. פולקסווגן טוראן: המיניוואן הקומפקטי של פולקסווגן מציע שימושיות טובה ועיצוב סולידי, אך מאוד משעמם. עלויות האחזקה עשויות להיות גבוהות במקצת ממתחריו. בתקציב שלכם: עד שנת 2009.
5. רנו סניק: ממציא הקטגוריה ואחד מכלי הרכב הנוחים ביותר בהיצע המיניוואנים, הוצע בגרסאות חמישה ושבעה מושבים, בשתיהן עם רמת בטיחות מרשימה. בתקציב שלכם: עד שנת 2009.