נאסר אל עטיה. לקטר מקאטאר יש סיבה טובה לחייךראלי דאקאר עומד בפני סיום. היום יצאו המתחרים לסטייג' התחרותי האחרון שיוביל אותם חזרה לתוך בואנוס-איירס, שם החל הראלי לפני כשבועיים. אחרי קטע קישור ארוך של כמעט 650 ק"מ ידרשו המתחרים לצלוח עוד 181 ק"מ מדודים, ממש ספרינט במונחי הדאקאר, לפני שיראו את קו הסיום. ואם מישהו עוד חושב שהדאקאר התרככך עם המעבר לדרום-אמריקה, שימו לב לנתון הבא: לפי רישומי אתר הדאקאר (שאנחנו כבר יודעים לא משמ לסמוך עליהם), לסטייג' האחרון יזנקו 57 צוותי מכוניות מתוך ה-140 שהתחילו אותו, ו-94 מ-170 האופנוענים.

הסטייג' של אתמול, האחרון הארוך של הראלי, לא צפן בחובו הפתעות. קבוצת פולקסווגן שוב לקחה את שלושת המקומות הראשונים, כאשר קרלוס סאיינז – עכשיו כבר עם סיכוי תיאורטי בלבד לנצח – שב לנצח, בפער חסר משמעות של כ-3 דקות לפני דה-ויליירס בעוד אל עטיה שומר על היתרון הגדול שלו בדירוג הכללי עם מקום שלישי, 6 דקות אחרי המנצח. לסטפן פטרהנסל היה זה יום שגרתי בדאקאר הנוכחי: בעיית פנצ'רים, ואובדן זמן בשל התחממות המנוע. למרות הצרות הוא סיים 7 דקות אחרי המנצח.

באופנועים היה זה תורו של מארק קומה לנצח, ועכשיו העסק כבר באמת סגור למעט חוסר מזל קיצוני. בינו לבין סיריל דספרה, שני בסטייג' ובדירוג הכללי, מפריד פער של למעלה מרבע שעה. ואילו במשאיות רשם צ'אגין עוד נצחון על פני קאבירוב, והוא יזנק לסטייג' האחרון עם יתרון של חצי שעה.

דירוג מכוניות אחרי סטייג' 12
1. אל-עטייה/גוטשאלק (פולקסווגן)
2. דה ויליירס/פון ציצוויץ (פולקסווגן), 48:21+ ד'
3. סיינז/קרוז (פולקסווגן), 1.21:16+ ש'
4. פטרהנסל/קוטרה (ב.מ.וו), 1.41:29+ ש'
5. הולובצ'יץ'/פורטין (ב.מ.וו), 4.10:34+ ש'