ימי מסלול ומירוצי מכוניות הם עניין של שגרה בבריטניה, עם שלל יצרניות קטנות שמציעות מכוניות מתאימות לפעילות המוטורית העדיין בלתי-חוקית בישראל. קייטרהם היא אחת המוכרות ביותר שבהן, תודות לסופר-7 המבוססת על מכונית אגדית של לוטוס (ה-7). כעת, היצרנית הקטנה מציגה מכונית משל עצמה, המיועדת למירוצים בליגה של מכוניות זהות ולימי מסלול.
למכונית קוראים SP/300.R, והיא תוכננה בסיוע סדנת לולה (Lola), המוכרת בעיקר לחובבי פורמולה 1. לולה סיפקה את התכנון למרכב האלומיניום, בעוד שפורד סיפקה מנוע 2.0 ליטר. למנוע נוסף מגדש-על, והוא מספק 305 כ"ס (335 כ"ס רגעיים לעקיפות) ו-29.5 קג"מ. בסיוע תיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית ותודות למשקל עצמי נמוך מאוד של 545 ק"ג, ה-SP/300.R מסוגלת להאיץ מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב-2.8 שניות, ולמהירות מרבית של 290 קמ"ש.
למכונית החדשה מידות דומות למשפחתית קומפקטית, עם אורך של 420 ס"מ, בסיס גלגלים של 260 ורוחב של 170 ס"מ. ממד הגובה נמוך משמעותית ואופייני למכוניות מירוץ, עם 101.5 ס"מ בלבד.
זוהי פעם שנייה בלבד בה קייטרהם מציגה מכונית בפיתוח עצמי. הפעם הקודמת הייתה ב-1994, אז הבריטים ניסו את מזלם בייצור מכונית ספורט דו-מושבית שתתחרה במאזדה MX-5. אלא שהניסיון הזה כשל, ומאז ועד עתה קייטרהם דבקה בייצור הסופר-7 בשלל גרסאות. נכון לעכשיו לא ידוע אם ה-SP/300.R תוצע גם בגרסה המתאימה לנסיעה בכביש ציבורי, אך בקייטרהם לא שוללים את האפשרות על הסף.