פולקסווגן פאסאט, הגרסה האמריקנית
חודשים ספורים אחרי שהציגה את הפאסאט החדשה בתערוכת פריז, פולקסווגן חושפת באמריקה גרסה נוספת שלה, הפעם עם בסיס גלגלים ארוך ועיצוב מעט שונה. זוהי פעם ראשונה בה פולקסווגן מציגה פאסאט שונה לשוק האמריקני, והיא תשמש את היצרנית הגרמנית גם בשוק הסיני – שם ישווקו הן הגרסה האירופית והן האמריקנית.
פולקסווגן פאסאט האמריקנית תציע אורך כללי גדול ב-10 ס"מ מאחותה האירופית (487 ס"מ לעומת 477), ובסיס גלגלים של 280 ס"מ, תשעה יותר מהדגם האירופי. שתיהן ממשיכות להשתמש בפלטפורמת הפאסאט הקודמת (שהושקה בשנת 2005), כאשר הגרסה האירופית כה דומה עד שניתן להתייחס אליה במובנים מסויימים כמתיחת פנים גדולה.
פולקסווגן פאסאט – הגרסה האמריקנית
צילום: מנהל
הגרסה האמריקנית תובדל בעיצוב החיצוני, אך לא באופן דרמטי. וכך ניתן למצוא מלפנים יחידות תאורה צרות יותר, סבכה עם שלושה פסי כסף במקום ארבעה, ופגוש שונה. מאחור ההבדלים מוחשיים יותר, ומתחילים בקו חלונות שונה בדלת האחורית, מכסה תא מטען שונה ויחידות תאורה קטנות יותר. גם בתא הנוסעים ניתן למצוא שינויים, שהבולטים בהם הם קונסולה מרכזית שונה ומיקום שונה לידיות הדלתות.
הפאסאט המיועדת לארה"ב תיוצר באמריקה, ובפולקסווגן מבטיחים מחיר נמוך משמעותית מהדור הקודם: החל מ-20,000 דולר (כ-72,000 שקל). זאת, לגרסת הבסיס שתציע מנוע בנזין עם חמישה צילינדרים והספק של 170 כ"ס. לצידה יוצעו גם גרסת V6 עם 280 כ"ס, וטורבו-דיזל עם 140 כ"ס. המנועים יוצעו עם תיבות ידניות או רובוטיות כפולות מצמד.