נצחון שני ומקום ראשון לסיינז
הסטייג' השני של ראלי דאקאר 2011 נערך ברובו על שבילי עפר מהירים (בחלקם חלקים מבוץ בשל ממטרים פזורים, למרות מזג האוויר החם). הנהגים המובילים הגיעו למהירויות ממוצעות של כ-100 קמ"ש בסטייג', שאורכו 324 ק"מ (מתוך מרחק כולל של 764 ק"מ, יחד עם קטעי הקישור).
הקרב הצמוד בין צוותי פולקסווגן ל-X-רייד נמשך, כאשר תשעת המקומות הראשונים בסטייג' היומי נתפסים על ידי נהגי שתי הקבוצות. הביצוע של היום שייך לגרלן שישרי במיני, שאחרי צרות היום הראשון הצליח לעקוף רבים וסיים את הסטייג' במקום השביעי המאד מכובד. אבל קרלוס סיינז שמר על כבוד פולקסווגן עם נצחון-סטייג' שני רצוף, והגדיל את יתרונו בראש הדירוג לכ-3 דקות על פני סטפן פטרהנסל. הנהג המוביל של X-רייד נאלץ הפעם להסתפק במקום השלישי – עדיין בפער קטנטן – כאשרגם נאסר אל-עטיה מפולקסווגן מקדים אותו.
רובי גורדון ספג מהלומה לתקוותיו כאשר כבר בשלב כה מוקדם של הראלי שגה בנהיגה ירד מהמסלול וגרם לנזק לתמסורת. הוא סיים את הסטייג' במקום ה-47 בלבד, אחרי שאיבד כמעט שעה לעומת המוביל.
גם לצוות הישראלי היו כנראה צרות. אין לנו מידע מעבר לטבלת הזמנים – אך זו מראה כי אביב קדשאי ויזהר ערמוני בדזרט-ווריור מס' 373 סיימו רק במקום ה-99, יותר משעה וחצי אחרי המוביל.
דירוג מצטבר אחרי סטייג' 2
1. סיינז/קרוז (פולקסווגן)
2. פטרהנסל/קוטרה (ב.מ.וו)
3. אל-עטיה/גוטשאלק (פולקסווגן)
4. דה-ויליירס/פון ציצוויץ (פולקסווגן)
5. הולובצ'יץ'/פורטין (ב.מ.וו)

גם באופנועים נרשם נצחון סטייג' שני לסיריל דספרה, שהקדים את עמיתו מארק קומה בקרוב ל-2 דקות. לופז הצ'ילאני (אפריליה) סיים שלישי אחרי שני רוכבי KTM הבכירים, כשבעשיריה הראשונה אנו מוצאים גם אופנועי ימאהה. ב.מ.וו ושרקו – בהחלט מצב מעודד לעומת מצעדי KTM שאפיינו את הדאקאר מזה שנים רבות.