חגיגת הפתיחה: קרלוס סיינז יוצא לדרך בבואנוס-איירס
ראלי דאקאר ה-32 (אם לא התבלבלנו בספירה) יצא לדרך מבואנוס-איירס ביום שבת. 170 אופנוענים, 140 צוותי מכוניות, 30 רוכבי טרקטורונים, 67 משאיות – למעלה מ-400 כלי רכב, בלי לספור את רכבי הסיוע והמנהלה... הדאקאר, למי שעוד לא יודע, הוא הפקה אדירה בהיקפה.
בין המכוניות, השנה נראה שוב את הקרב העיקרי ניטש בין האופרציה המשומנת והמתוקצבת של פולקסווגן – מנצחת השנתיים האחרונות – לבין קבוצת X-רייד/ב.מ.וו החצי-רשמית. צוות הנהגים של פולקסווגן כולל את אותם שמות מוכרים: קרלוס סיינז, מנצח הראלי בשנה שעברה; ז'ינייל דה-ויליירס, מנצח 2009; נאסר אל-עטייה הקאטארי המצויין, ומארק מילר האמריקני. בשורות X-רייד מככב כמובן סטפן פטרהנסל, מנצח הדאקאר 6 פעמים באופנועים ו-3 פעמים במכוניות, ויחד עימו נמצא צוות נהגים רב-לאומי ורב-הישגים בהרכב קז'ישטוף הולובצ'יץ' הפולני, אורלנדו טרנובה הארגנטיני, לאוניד נוביצקי הרוסי, סטפן שוט הגרמני וליאל דוס-סנטוס הפורטוגזי. שתי הקבוצות המובילות משתמשות, להזכירכם, ברכבי מרוץ יעודיים הנושאים שמות של רכבי-פנאי סדרתיים – אך ללא כל קשר מכני ביניהם. מכונית-הקרב של פולקסווגן היא הטוארג-מירוץ (בגלגולו השלישי), זו של X-רייד – ה-X3 CC. בשני המקרים מדובר במנועי דיזל, כאשר זה של פולקסווגן מסתפק בנפח של 2.5 ל' וב-5 צילינדרים – אך מפיק הספק מעט גבוה יותר, 310 כ"ס, לעומת 286 כ"ס שמפיק מנועה-3.0 ל'/6 ציל' של ב.מ.וו.
ה-X3, חשוב לציין אינו הרכב היחיד שמשתתף מטעם X-רייד. הופעה מסקרנת בדאקאר נרשמת לגרסת ראלי של המיני קאנטרימן, המכונה Mini All4, בה ינהג גרלן שישרי.
שם מוכר נוסף שבודאי ינסה להתברג שוב בצמרת הוא רובי גורדון האמריקני עם ה"האמר H3", למעשה טרופי-טראק אימתני שצבר לו אוהדים רבים בשנים האחרונות.
מאחורי הצוותים הבכירים יריבו נהגי דרג ב' על השיירים, ביניהם אי-אלו נהגי ניסאן וביניהם חואן "נאני" רומה הספרדי, מנצח העבר באופנועים ואיש קבע בקבוצת מיצובישי ז"ל בשנים עברו, כרסיטיאן לוויה הצרפתי, אלפי קוקס הדרום-אפריקאי – ולא נשכח, חלילה, את הנקודה הישראלית: אביב קדשאי רב-המעללים משתתף שוב יחד עם יזהר ערמוני, תושב ארה"ב. השניים, אשר שיתפו פעולה במהדורת 2009 של הדאקאר (ופרשו), יתחרו שוב ברכב מסוג Desert Warrior, במסגרת קבוצת ראלי-רייד הבריטית. למעונינים לעקוב, מספרם 373.
בין האופנועים, השנה חל שינוי בתקנות עם איסור על השתתפות כלים בנפח מעל 450 סמ"ק עבור רוכבי "עלית" כפי שהוגדרו על ידי מארגני הראלי (במלים אחרות, רק רוכבים פחות מהירים שאין להם כל סיכוי לנצח יורשו לרכב על כלים גדוים יותר). כתוצאה מכך חלה ירידה משמעותית במספר הרוכבים המשתמשים באופנועי KTM (שעדיין מהווים כשליש מכלל המתחרים), ובמקביל – הגדלת מספר ומגוון הכלים המתחרים. מול רוכבי KTM הרשמיים והחצי-רשמיים נראה רוכיבם טובים על אופנועי ב.מ.וו, אפריליה, הונדה, ימאהה וגם יצרנים משניים כמו בטה, שרקו, ואף אופנוע סיני או שניים... אבל המועמדים העיקריים לנצחון הם שני רוכבי KTM הבכירים, מארק קומה וסיריל דספרה.
היום הראשון עדיין לא היה תחרותי, כך שהסטייג' ה"אמיתי" הראשון התקיים אתמול (יום א'). בין המכוניות התחדש הקרב בין שני היריבים הותיקים, כאשר קרלוס סיינז מנצח עבור פולקסווגן בפער קטן (ובלתי משמעותי בשלב זה) לפני סטפן פטרהנסל. שבעת המקומות הראשונים נתפסו על-ידי נהגי פולקסווגן וב.מ.וו, כאשר רובי גורדון מסיים שמיני. המיני של שישרי דבל מתקלות מכניות וסיים רק במקום ה-78. הצוות הישראלי של קדשאי-ערמוני סיים במקום ה-47 המכובד.
בין האופנועים הפתיע רובן פאריה הפורטוגזי – הנחשב לרוכב-תמיכה של KTM – כאשר קבע אתהזמן המהיר ביותר, אך עונש של דקה אחת שספג הוריד אותו למקום השני אחרי סיריל דספרה, כאשר מארק קומה מסיים שלישי.
בסך הכל יכסו המתחרים השנה כ-9,500 ק"מ, יותר ממחציתם בסטייג'ים תחרותיים. הראלי יסתיים חזרה בבואנוס-איירס, ב-16.1.