מרצדס B 55
מי אמר שלמהנדסים גרמנים אין חוש הומור? קבוצה של מתמחים באחד ממפעלי מרצדס, התקינה מנוע V8 בנפח 5.5 ליטר ב-B קלאס, המיקרווואן המבוסס על ה-A קלאס, ומציע בימים כתיקונם מנועי ארבעה צילינדרים בנפח מרבי של 2.0 ליטר. זאת, במסגרת פרויקט לימודי שהתוצאה שלו היא מרצדס B 55.
ה-B 55 לא מיועד לייצור, אך מוביל הנוסעים הקטן תוכנן כך שיתאים לשימוש יומיומי ויהיה כשיר לחלוטין לנסיעה, בניגוד למרבית מכוניות התצוגה. מנועו מציע הספק של 388 כ"ס ולא פחות מרשים מכך, מומנט של 54 קג"מ. במקום תיבה אוטומטית-רציפה יש תיבת שבעה הילוכים אוטומטית, והיא מעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים במקום לקדמיים. מבחינת מראה, ההבדלים אינם גדולים, וכוללים יחידות תאורה קדמיות מושחרות וצמד פתחי מפלט גדולים, הממוקמים במרכז מתחת לפגוש האחורי.
צילום: מנהל
וזה לא אחרון השינויים לעומת B קלאס רגילה: ל-B 55 סרן אחורי של מרצדס E קלאס W210 (הדור שיוצר בין 1995 ל-2002), בלמי 345 מ"מ מלפנים ו-300 מ"מ מאחור שמקורם ב-C 32 AMG (שיוצרה בין 2001 ל-2004), וחישוקי AMG בקוטר "18 עם צמיגי 235/40 מלפנים ו-255/35 מאחור. מערך המתלים הוחלף בקויל-אוברים מתוצרת K&W.
בתא הנוסעים ל-B 55 מושבי עור ואלקנטרה, ולוח מחוונים המתאים לביצועים המשופרים. מרצדס לא מפרסמת נתון מדויק, אך ביצרנית מעריכים כי המכונית הייחודית תוכל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות משש שניות. אך בהתחשב בכך שמרצדס E500 עם מנוע זהה ומשקל עצמי גבוהה בכ-100 ק"ג זקוקה ל-5.2 שניות בלבד, נראה שההערכה הנכונה היא פחות מחמש שניות.