טויוטה יאריס החדשה, המכונה ויטס ביפן
13 שנים אחרי הדור הראשון ושש אחרי השני, טויוטה חושפת את הדור השלישי של היאריס. הסופרמיני המצליחה מאוד בעבר בישראל (עד הופעת הדור השני ב-2005 עם התיבה הרובוטית), תזכה ביפן לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה, ולתצרוכת דלק מרשימה מאוד בשידוך למנוע ה-1.3 ליטר: 26.5 ק"מ לליטר. גם אנחנו נקבל את התיבה האוטומטית, כפי שרמז טויוטה וורסו-S, מיקרווואן שיגיע לישראל בחודש הבא, כשהוא מצויד בתיבה אוטומטית-רציפה ומבוסס על אותה הפלטפורמה.
טויוטה יאריס החדשה, שממשיכה להיקרא ויטס (Vitz) ביפן, גם מבטיחה מרווח נדיב יותר לנוסעים תודות לבסיס גלגלים שצמח בחמישה ס"מ ל-251. ממד האורך צמד בעשרה ס"מ ל-388.5, ואילו הרוחב נותר ללא שינוי (169.5 ס"מ). למרות הצמיחה במידות, היאריס החדשה כאמור חסכונית מבעבר, זאת בעיקר תודות למערכת עצור-סע, הפחתת משקל ועיצוב אווירודינמי מבעבר.
טויוטה תציע את הסופרמיני החדשה ביפן עם שלושה מנועי בנזין מוכרים, 1.0 ליטר עם 68 כ"ס (שמשותף גם לטויוטה אייגו, פיג'ו 107 וסיטרואן C1), גרסת 1.3 ליטר עם 100 כ"ס ודגם חצי-ספורטיבי (RS) עם 1.5 ליטר ו-110 כ"ס. יצויין כי כבר עתה, ביאריס הנוכחית, מדובר באחת המכוניות הידידותיות ביותר לסביבה הנמכרות בישראל, עם פליטת CO2 שעומדת על 119 גרם בלבד בממוצע (קבוצה 3 במיסוי הירוק). נתון ה-CO2 של הדגם החדש לא פורסם, אך צפוי להיות נמוך מכך משמעותית.
שיווק היאריס החדשה ביפן יחל כבר בימים הקרובים, בעוד שלאירופה היא צפויה להגיע רק לקראת אמצע שנה הבאה (ואלינו לקראת סוף 2011 או ראשית 2012), לאחר שתוצג ככל הנראה בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ. אז גם נפרד לשלום מהתיבה הרובוטית, ונדע אם יוצעו גרסאות נוספות – למשל T-ספורט חדשה (לנוכחית מנוע 1.8 ליטר עם 147 כ"ס, ולא שווקה בישראל). לקראת 2012, טויוטה צפויה להציג גם גרסת כלאיים של היאריס, מה שצפוי להפוך אותה לאחת המכונית הידידותיות ביותר לסביבה בעולם עם מנוע בנזין. בתואר הזה, אגב, מחזיקה נכון להיום טויוטה פריוס הנוכחית.