פיג'ו 3008 היבריד4משרד התחבורה אישר ללובנסקי, יבואנית פיג'ו, סיטרואן ו-MG, לייבא את הגרסה ההיברידית של פיג'ו 3008 ואת החשמליות העירוניות: פיג'ו iON וסיטרואן C-זירו. מדובר באישור ראשון שניתן לרכב המשלב מנוע חשמלי עם מנוע דיזל, שכן עד עתה אישר המשרד רק כלי רכב המשלבים מנוע חשמלי ומנוע בנזין.

מי את פיג'ו 3008 היבריד4?
שמה המלא הוא פיג'ו 3008 Hybrid4 והיא המכונית הסדרתית הראשונה בעולם המשלבת מנוע חשמלי עם מנוע דיזל. גלגולה מתחיל בתערוכת פריז 2008 שם הוצגה כמכונית קונספט בשם 'פרולוג היבריד4'. הגרסה הסדרתית הוצגה לפני כחודשיים, בתערוכת פריז 2010 ושיווקה באירופה מתוכנן לאביב הקרוב.
את הנעת הדיזל מספק מנוע הדיזל החזק ביותר בהיצע ה-3008: 2.0 ליטר, 163 כ"ס ו-30.6 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים רובוטית בעל 6 יחסי העברה וגם משלב מערכת דימום-התנעה אוטומטית. המנוע החשמלי מפיק הספק מרבי קבוע של 27 כ"ס, או הספק לפרקי זמן קצרים של 37 כ"ס. המומנט החשמלי הקבוע המרבי הוא 10.2 קג"מ, ולמשכי זמן קצרים – 20.4 קג"מ. מנוע הדיזל מניע את הגלגלים הקדמיים, בעוד החשמלי מניע את האחוריים – ובכך, בעת פעולה משולבת, מתקבל 3008 עם הנעה כפולה (לעומת גרסאות נוכחיות שהן כולן בעלות הנעה קדמית בלבד).
על שילוב המנועים אחראי בורר בין 4 מצבי פעולה שבשליטת הנהג: במצב Auto – מערכת הניהול המרכזית קובעת איך ישולב הכוח משני מקורות ההנעה, במצב ZEV (ראשי תיבות של "רכב אפס פליטה") – פועל הרכב בכוח הנעה חשמלית לבדה (ואז הופך הרכב לבעל הנעה אחורית), מצב 4WD – מקרים בהם נדרשת קצת יותר עבירות ואז מושם הדגש על פעולה משולבת עם שתי ההנעות, ו'ספורט' – להחלפות הילוכים בסל"ד גבוה יותר עם מקסימום כוח שיורד לכביש דרך כל הגלגלים.
בדרך לישראל: פיג'ו 3008 היברידית ועירונית חשמלית
צילום: מנהל
פיג'ו iON וסיטרואן C-זירו
שתי העירוניות הצרפתיות הן למעשה מכוניות זהות לחלוטין שלהן אחות משותפת, מיצובישי i-MIEV. בדומה לשיתופי הפעולה הקודמים בין קונצרן PSA (פיג'ו וסיטרואן) למיצובישי, גם כאן מיצובישי היא זו שאחראית לתכנון ולפיתוח ו-PSA נהנית מהטכנולוגיה.
בשלושת המכוניות הננסיות נמצא את אותו המתכון: מנוע חשמלי המפיק 64 כ"ס הניזון ממצברי ליתיום-איון. את המצברים ניתן להטעין באמצעות שקע ביתי רגיל כאשר הטענה מלאה מתקבלת כעבור תוך 6 שעות ואילו בהטענה מהירה ניתן למלא 80% מהמצברים תוך 30 דקות. טווח הנסיעה בין הטענות עומד על 130 ק"מ (בטעינה מלאה של הסוללות) ו-130 הוא גם נתון המהירות המרבי.