ג'יפ קומפאס המשודרג
רכב הפנאי הקומפקטי של ג'יפ, הקומפאס (Compass, מצפן), עבר מתיחת פנים משמעותית ראשונה. הקומפאס הוצג לראשונה בתערוכת דטרויט בינואר 2006, וכמעט חמש שנים מאוחר יותר זוכה לעיצוב קדמי שונה לגמרי, בהשראת הגרנד צ'ירוקי החדש. וזה אומר שיש יחידות תאורה מלבניות במקום עגולות, פגוש חדש עם פנסי ערפל גבוהים יותר, וסבכה קדמית מעוטרת כרום ומהודרת יותר.
מאחור ומהצד השינויים מינוריים יותר, ומתרכזים בחישוקי "17 ו-"18 חדשים, פגוש אחורי חדש, יחידות תאורה אחוריות עם גרפיקה מעודכנת ופתח מפלט בולט מבעבר המשולב בפגוש. בתא הנוסעים בוצעו שינויים ברוח דומה, עם גלגל הגה חדש בעל שלושה חישורים ובמרכזם עיגול, והבטחה של ג'יפ לאיכות חומרים משופרת.
ג'יפ משדרגת את הקומפאס הקומפקטי
צילום: מנהל
לפני ואחרי: ג'יפ קומפאס המקורי (משמאל) ודגם 2011 המשודרג
מותג השטח של קונצרן פיאט ימשיך להציע את הקומפאס עם שלושה מנועים: מנועי בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 158 כ"ס ו-19.5 קג"מ, או 2.4 ליטר עם 172 כ"ס ו-22.9 קג"מ (זכר לשיתוף הפעולה של קרייזלר, יונדאי ומיצובישי בעידן דיימלר-קרייזלר). שניהם יוצעו בשידוך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית-רציפה (אף היא נצר לאותו שת"פ היסטורי). באירופה, יוצע בנוסף מנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל עם 140 כ"ס מבית פולקסווגן. כבעבר, יהיו שלוש גרסאות הנעה: קדמית, כפולה לשטח קל ("Freedom Drive I") וכפולה לשטח אתגרי יותר, הכוללת גם הגבהת מרכב וצמיגי שטח ("Freedom Drive II").
בישראל ג'יפ קומפאס משווק רק עם מנוע ה-2.4 ליטר והנעה כפולה לשטח קל, ובמחיר שמתחיל מ-189,000 שקל. בשלב זה לא ידוע אם המפרט הטכני הישראלי או תג המחיר ישתנו עם הגעת מתיחת הפנים בחודשים הקרובים.