קאוואסאקי Z750Rזה ממש לא סוד ששנת 2010 תרשם כשנה גרועה לענף הדו גלגלי בישראל והסיבה לכך ידועה – עליית מחירי הביטוח בסוף 2009. גם העובדה כי יחס המינוע בין מכונית לדו גלגלי הולך ומתדרדר טורם את חלקו לכך. היחס השנה עתיד להיות הגרוע ביותר מאז 2004 ולראשונה מ-2003 הוא גם נמצא בירידה; יחס של 7.6 השנה לעומת 11.25 ב-2009 ו-10.6 ב-2008.
אבל גדי אבירם, מנכ"ל מטרו, אופטימי בין היתר לאור נתוני נובמבר המבשרים על שינוי (מסירות של 1,088 קטנועים ואופנועים – עלייה של 9% לעומת נובמבר 2009). להערכתו, המסירות השנה יסתכמו בכ-15,300 יח' שהם אולי ירידה של 14% לעומת 2009, אולם מדובר בירידה נמוכה יותר ממה שצפו תחילה. בנוסף,אבירם מעריך כי בשנה האזרחית הבאה אלינו לטובה טמון פוטנציאל צמיחה אדיר, בין היתר בשלל שינויים רגולטורים בקנה, כמו: הוזלת ביטוח החובה, שינוי תקנות התיאוריה וחוק הספורט המוטורי. "אנו צופים כי ב-2011 שוק הדו גלגלי יצמח בכ-15% ועד 2015 ימכרו בישראל מדי שנה כ-25,000-30,000 כלים דו גלגליים." אמר אבירם.
וכאילו רק כדי לגבות את תחזיותיו, אבירם סיפר על מרכז לוגיסטי חדש שיוקם במתחם פי גלילות בעלות של למעלה מ-10 מיליון שקל. מדובר במרכז מכירות לימאהה שיכללו מוסך מרכזי מתקדם, מרכז טרייד-אין ואזור אחסנה הרכבה ומסירה של כלים חדשים. בנוסף מתוכנן במקום מסלול לרכיבה בטוחה שבעתיד יתכן ויוכשר גם שטח לאופנועי מוטוקרוס. המרכז החדש משתרע על שטח של כ-15 דונם והוא יחל לפעול ברבעון השלישי של שנת 2011.
סיכומי מטרו לשנת 2010 והדגמים החדשים ל-2011
צילום: מנהל
קאוואסאקי Zx10R – "רק" 210 כ"ס ומשקל רטוב של מתחת ל-200 ק"ג
רבי מכר של 2010 וחדשות 2011
את דברים אלה אמר מנכ"ל מטרו היום (ב') בעת סקירת הדגמים שעזרו למטרו להישאר יבואן הדו גלגלי הגדול בישראל (עם נתח שוק של מעל 50% בשנת 2010) והצגת הדגמים שיפארו את מטרו בשנת 2011. נתחיל ברבי המכר של השנה החולפת שצפויים להישאר בראש גם בשנה הבאה: סאניאנג גו'ירייד 125 (הקטנוע הנמכר בישראל, סאניאנג גו'ימקס 250 (הקטנוע השני הנמכר בישראל והקטנוע הנמכר בישראל בנפח 250 סמ"ק), יאמהה טי מקס (המקסי סקוטר הנמכר בישראל(, קאוואסאקי נינג'ה 250 (האופנוע הנמכר בישראל עד 33 כ"ס) וקאוואסאקי ורסיס (האופנוע הנמכר בישראל בנפח לא מוגבל).
לצד אלה הציג אבירם את דגמי 2011 שבראשם סאניאנג מקסים 400. מדובר בקטנוע מנהלים בקטגוריית ה-A1 (עד 33 כ"ס) שצפוי להגיע לישראל בתחילת הרבעון השני של 2011. המחיר, 34,985 שקל ולדברי אבירם, זה הקטנוע שישנה את קטגוריית המקסי סקוטר בישראל. עדכון נוסף מסאניאנג צפוי להיות ב-HD125 שעבר מתיחת פנים קוסמטית נרחבת. המחיר: 15,985 שקל.
בגזרת יאמהה נקבל שחקני חיזוק בדמות גרסאות ייחודיות לזוג קטנועים; ה-Xmax 250/150 יזכה לגרסת ספורט עם סכימת צביעה מיוחדת, משענת למורכב, מגן רוח ספורטיבי, כיסי אחסון ייחודים וכו'. הקטנוע הזה כבר כאן ומחירו: 31,985 שקל. השני הוא גרסת הספיישל של הטי מקס שיקרא Tmax Tech. הקטנוע צפוי להגיע במרץ 2011 ומחירו: 72,985 שקל.

עיקר החדשות עבור מטרו לשנת 2011 מגיעות מכיוונה של קאוואסאקי; יצרנית האופנועים היפנית המצליחה והנמכרת ביותר באירופה זו השנה השנייה ברציפות והחברה היפנית היחידה שהגדילה השנה את נתח השוק שלה באירופה, פותחת את 2011 עם 5 דגמים חדשים או מעודכנים. נתחיל מה-W800 – אופנוע במראה רטרו במחיר של 64,985 שקל. אצלנו ברבעון השני של 2011. עימו ובהמשך יגיעו ה-VN Voyager 1700 – קרוזר גדול המעוצב בהשראת מכונית ספורט אמריקאיות קלאסיות. המחיר: 159,985 שקל. Zx10R – גרסה חדשה לחלוטין לסופר ספורט הפראי עם מנוע חדש המפיק 210 כ"ס ומשקל רטוב של מתחת ל-200 ק"ג. שלכם תמורת 129,985 שקל. SX1000Z – גרסת הפיירינג של ה-Z1000 שזוכה גם לתנוחת ישיבה זקופה יותר (ע"י שינוי המושב וקירוב ידיות הכידון כ-10 ס"מ), למשקף קדמי בעל 3 מצבים ומיכל דלק מוגדל (19 ליטר). המחיר: 94,985 שקל. ולסיום ה-Z750R – שעבר עדכונים בשלדה (מזלג אחורי חדש מאלומיניום) ובבלמים (קליפרים חדשים לבלמים הקדמיים) וזכה לאפשרויות כוונון לכל משכך בנפרד (קדמיים ואחוריים). המחיר: 69,985 שקל.
סיכומי מטרו לשנת 2010 והדגמים החדשים ל-2011
צילום: מנהל
קאוואסקי Ultra300LX – אופנוע ים עם מנוע 1,500 סמ"ק המייצר 300 כ"ס(!)
רכב פנאי לשטח ומפלצת לים
בנוסף לקטנועי ואופנועי הכביש החדשים והמחודשים, במטרו מבקשים להילחם בזירות נוספות. הזירה הראשונה מתחילה היכן שהכביש נגמר ולשם כך קאוואסאקי Teryx750 נקרא לדגל. מדובר ברכב פנאי בתצורת SIDE BY SIDE עם מנוע 750 סמ"ק ותיבת הילוכים רציפה. שיווקו בישראל יחל בפברואר 2011 ומחירו, 74,985 שקל. הזירה השניה היא הים ובה נמצא את קאוואסקי Ultra300LX. מדובר באופנוע ים עם מנוע 1,500 סמ"ק המייצר 300 כ"ס(!). הכלי גם מתהדר בטכנולוגיית splash deflectors של קאוואסאקי, בכידון בעל חמישה מצבים, במושב עם תמיכה לרוכב ולמורכב, מקזז חשמלי, קרוז קונטרול, תאי אחסון ענקיים ועוד. המחיר: 101,000 שקל.