פורד אדג' החדשדלק מוטורס, יבואנית פורד, תשיק בימים הקרובים את האדג' החדש, רכב הפנאי הגדול של היצרנית שמגיע אלינו מאמריקה. מכוניות ראשונות לצורכי תקינה והדגמה כבר נחתו בארץ, ותוך זמן קצר יתייצבו באולמות התצוגה.

פורד אדג' החדש מבוסס על קודמו, וחיצונית נראה כמו מתיחת פנים מאסיבית לדגם המוכר. השינוי הבולט הוא בחרטום אגרסיבי יותר משמעותית. ואולם בפורד אמריקה קוראים לו דגם חדש והסיבה לכך היא דווקא תא הנוסעים, שזכה לשינוי מהותי ביותר עם עיצוב חדש לסביבת הנהג ולוח המחוונים, וחומרים וגימור באיכות גבוהה משמעותית מבעבר. הרכב החדש יהיה גם מצויד יותר, ובראש רשימת האביזרים תעמוד מערכת הפורד-טאץ'. מדובר במערכת מולטימדיה עם צג מגע גדול וצג נוסף במחוונים, אשר מאפשרת גם שליטה קולית על מערכת השמע, בקרת האקלים, חיבור לטלפון נייד ועוד. המערכת מציעה אפילו ראוטר אלחוטי שיאפשר גלישה באינטרנט (גם ליושבים מאחור), והיא משודכת למערכת שמע של סוני עם 12 רמקולים.
בימים הקרובים: פורד אדג' החדש מגיע
צילום: מנהל

האדג' זכה לשדרוג של יחידות הכוח לטובת חיסכון, ניקיון ושיפור בהספק. לארץ הוא מגיע עם גרסה משופרת למנוע המוכר (3.5 ליטר) שהספקו גדל ב-20 כ"ס ל-285 כ"ס. בארצות הברית נוסף להיצע גם מנוע 2.0 ליטר מוגדש וחזק למדי, כמו גם גרסת 3.7 ליטר עם 305 כ"ס.
האדג' יגיע כרגיל בשתי רמות גימור, שההבדל העיקרי ביניהן יהיה גג נפתח כפול וריפודי עור. המחירים צפויים להיות דומים למדי לדגם הקודם, עם התייקרות קלה במחיר ההתחלתי. כלומר בין 219,000 שקל לגרסה הבסיסית, ל-250,000 שקל למאובזרת יותר.