מאזדה 2 סדאןדלק מוטורס, יבואנית מאזדה, משיקה את אחת המכוניות החשובות והמעניינות ביותר לשוק הישראלי – מאזדה 2 סדאן. המחיר: 107,000 ו-110,000 שקלים ('אקטיב' ו'דינמיק' בהתאמה) שהם כ-1,500 שקלים יותר מגרסת ההאצ'בק המוכרת, שכמובן תמשיך להימכר. אגב, זה המקום לציין כי גרסת הסדאן נוחתת בארץ יחד עם ה-2 המחודשת, אשר הושקה בתערוכת פריז האחרונה.

מאזדה 2 סדאן מיוצרת בתאילנד (ההאצ'בק מגיעה מיפן), ומשתמשת באותם מכלולים כמו אחותה. בכלל זה מנוע הבנזין בנפח 1.5 ליטר, המייצר 102 כ"ס ומשודך לתיבת ארבעה הילוכים אוטומטית. נתוני הביצועים כמובן דומים: המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 12.7 שניות (12.1 בהאצ'בק), והמהירות המרבית עומדת על 170 קמ"ש (לעומת 168). אגב, נתוני הזיהום של המנוע שופרו במתיחת הפנים, מה שמסייע ל-2 המחודשת להגיע לקבוצה 4 בדירוג הירוק לעומת 5 בעבר.

גרסת הסדאן נשענת על אותו בסיס גלגלים של ההאצ'בק, אך ארוכה ב-34 ס"מ וגבוה בכסנטימטר. היא גם כבדה יותר ב-50 ק"ג, ונראית גדולה יותר ומאוד "משפחתית". כמו ה-2 הרגילה, גם הסדאן תוצע בשתי רמות גימור: אקטיב ודינמיק. הגרסה הרגילה תוצע עם מערכת שמע מקורית, הגרסה הבכירה תוסיף בקרת אקלים, שליטה מההגה ומחשב דרך. עם זאת, בניגוד ל-2 הרגילה המוצעת עם חישוקי "14 ושתי כריות אוויר (בגרסת הבסיס), הסדאן תוצע עם חישוקי "15 ושש כריות אוויר גם ברמת האבזור הבסיסית.

בדלק מוטורס מצפים למכירות נאות ביותר שיהיו דומות לאלה של מאזדה 2 הרגילה, כלומר כ-5,000 מכוניות בשנה. עד היום נשלט תחום המשפחתיות הקטנות על-ידי יצרניות הרכב הקוריאניות, וזו פעם ראשונה (מאז הדור האחרון של דייהטסו שרייד) שיצרנית יפנית נכנסת לזירה הזו בישראל. אבל בדלק מוטורס לא מגבילים עצמם רק לתחרות מול יונדאי אקסנט וקיה ריו, אלא שואפים לגרור לקוחות גם מכיוון סוזוקי SX4, ניסאן טידה וסובארו B3. בדלק מאמינים שתחום המשפחתיות הקטנות יגדל השנה בגלל התייקרות שווי השימוש, אך לא מתכוונים לפנות רק לציי הרכב, וישימו דגש רב על הלקוחות הפרטיים. "אפשר לעשות כאן את מה שבצענו בזמנו עם ה-323 והלאנטיס, כלומר לאגף את השוק עם משפחתית עממית מצד אחד ועם מכונית שמיועדת לקצה הגבוה שלו", אומר שחר שמש, סמנכ"ל דלק מוטורס.