מבחן ארוך טווח – דיווח שני (9,006 ק"מ)רנו פלואנס
עם כתיבת שורות אלו, רנו פלואנס צברה פז"מ של חודשיים וחצי בהם נסעה יותר מ-9,000 ק"מ (9,006 אם לדייק), השתתפה בשני מבחני דרכים (בודד, גיליון 288, והשוואתי, גיליון 289), שימשה כרכב שירות לחברי המערכת וכרכב סיוע ולוגיסטיקה למבחנים שונים של המגזין ושל מחלקת האינטרנט. בתקופה הזו היא צרכה 846 ליטרים של דלק (אבל אפילו לא גרם אחד של שמן), מה שתואם את דיווחי מחשב הדרך – שאופס בעת קבלת הרכב ולא הופרע מאז – על צריכת דלק ממוצעת של 10.64 ק"מ לליטר. לא נתון מבריק במיוחד בהתחשב בעובדה שהיא לא מבלה הרבה בעיר, ורוב הזמן עוברת חיים שלווים למדי. עדיני רגל ימין שבין חברי המערכת הצליחו לסחוט יותר מ-11 ק"מ לליטר (השיא עומד על 11.54 ק"מ לליטר) בעוד כבדי הרגל שגרים בגוש דן, התדרדרו לתשעה קילומטרים לליטר ופחות. כאמור, יש משפחתיות חסכוניות יותר, אבל לא מדובר בצריכה חריגה.
לצערנו, הפלואנס הצליחה לצבור כמות לא מבוטלת של צלקות, רובן בזמן חניה (מערכת "אוטו" שוכנת ליד סופרמרקט פופולרי בגבעתיים, וגיל האוכלוסיה המקומית נותן אותותיו במכוניות סביב), כולל פגיעה במראה שסדקה את המסגרת ושלחה את פנס המאותת שבמראה לחופשי. ממש לפני סגירת הגליון הצליח נהג לא זהיר לפגוע בנו מאחור בתנועה עירונית, ולשפשף את קצה הפגוש.
בירור קצר במוסך העלה כי מחיר המאותת האובד עומד על 569 ש"ח, לפני מע"מ. אגב, אנשי המוסך המליצו על החלפת בית המראה כולו, משום שעקב הסדק במסגרת בית המראה (שלא מפריע אסטתית או תפעולית משום בחינה אחרת) הפנס עשוי להשתחרר ממקומו שוב. כאן המחיר כבר הגיוני יותר – 906 ש"ח לפני מע"מ (לא כולל החלק הצבוע, שלא נפגע במקרה שלנו).
הכניסה למוסך (המרכזי בת"א, מבלי להזדהות כאנשי "אוטו" בשום צורה), אגב, התבררה כחוויה מהירה וזריזה – תוך שלוש דקות כבר ניגשו לברר בשביל מה הגענו (ללא תיאום מוקדם) ולמלא כרטיס מתאים, ותוך עשר דקות היה איתנו איש האבחון. ולמה אבחון? כי במבחן ההשוואתי בגליון הקודם צץ לו לפתע רעש חיכוך מוזר שנשמע – לפעמים – מאזור הקונסולה המרכזית אך ורק בתאוצה חזקה בהילוך שני, לקראת שיא הסל"ד. לא תופתעו בוודאי לשמוע כי הרעש סירב בתוקף להופיע כאשר היה מוסכניק באוטו – מה שנתן לו אפשרות להטיף על עצם העובדה שאנחנו מביאים את המנוע לסל"ד גבוה...
אוטו ארוך טווח: רנו פלואנס – דיווח שני
צילום: ניצן אביבי

עוד רעש, חמקמק ונדיר עוד יותר, הוא זמזומי פלסטיק מכיוון ה"מצחיה" שמעל מסך מחשב הדרך, שמופיע לעיתים נדירות. עוד לא הצלחנו לפענח את החוקיות שמאחורי הופעתו, ומכיוון שבזמן האחרון הוא נעלם, החלטנו להתעלם ממנו באלגנטיות.
מעבר לכך רנו פלואנס ממשיכה להוכיח את עצמה כמשפחתית מרווחת, נוחה ונינוחה – גם אם מעט חסרת שמחת חיים. דיווח מפורט יותר על החיים איתה כמשפחתית, בדו"ח הבא.
מבחן ארוך טווח