קרייזלר 200. תשווק בישראל גם כלנצ'יה?

צבי נטע, מנכ"ל קבוצת מכשירי תנועה, בטוח שגם לאחר סיום הארגון מחדש של קרייזלר בתוך קונצרן פיאט, יישאר הזיכיון המקומי בידיו. כזכור, בין שאר השינויים שעוברת היצרנית האמריקנית אחרי השתלטות פיאט, הוחלט שמותג קרייזלר יתאחד עם לנצ'יה, ושרבים מהמכוניות החדשות יתבססו על פלטפורמות של פיאט. כמו כן, עברה כל רשת השיווק ארגון מחדש, בייחוד באירופה.

ואולם לפי נטע, השינויים הגדולים שנעשו בקרייזלר על-ידי פיאט, נוגעים יותר למערב אירופה. "באיזור הזה עבר שיווק המכוניות לידי פיאט, באופן שמזכיר את מה שקרה כאשר קרייזלר הייתה בידי דיימלר (מרצדס)", הוא מספר. "עם זאת במזרח אירופה, אפריקה, המזרח התיכון ושווקים רבים נוספים, תמשיך קרייזלר עצמה לנהל את השיווק עם הסוכנים שלה – ולא תעבור לרשת פיאט".

נטע מספר שקיבל מהיצרנית האמריקנית את מלוא המחויבות ואת ההבטחה שקרייזלר תמשיך עם היבואנית שלה בישראל, מכשירי תנועה. בכך הוא מאותת לסמל"ת, נציגת פיאט בארץ, שבוודאי הרהרה באפשרות לצרף את הקבוצה האמריקנית לשורותיה.

עם זאת לפי נטע, ייתכן בהחלט שמכוניות דומות שמיוצרות על אותה פלטפורמה ואפילו זהות, יימכרו בארץ הן כקרייזלר על-ידי מכשירי תנועה, והן כלנצ'יה על ידי סמל"ת. המקרה הראשון עשוי להיות בדמות קרייזלר 200, שתימכר במערב אירופה כלנצ'יה.