לפני פתיחת דלתות תערוכת פריז, חשפה רנו את הדזיר (Dezir) – מכונית תצוגה מרהיבה ומלהיבה. למרות שסיפרנו לכם אודות המכונית בידיעת העבר, לא יכולנו להתאפק מלהזכירה שוב, הפעם עם מידע נוסף סרטון וידאו וגלריית תמונות מרשימה.

אז כפי שכבר הבנתם, הדיזיר היא ספורטיבית דו-מושבית – חשמלית כמובן – נמוכה (116 ס"מ) ורחבה (196 ס"מ) שבהחלט יכולה לחנות לצד מיטב האקזוטיקה המוכרת. אבל, התצורה החושנית-קרבית משמשת כאן לא להצגת טכנולוגיה ירוקה מהפכנית או כיוון קרבי וחדש עבור רנו. מדובר בהצהרת כוונות ראשונה של מעצב הבית החדש ברנו – לורנס ואן דן-אקר ההולנדי, אקס-מאזדה – כאשר בקונספט האקזוטי הדו-מושבי מתחבאים אלמנטים עיצוביים שיהוו את הפרצוף העתידי של רנו.

אז נכון, קצת קשה למצוא דימיון לרנו פלואנס, למשל, אבל בעתיד בהחלט נראה סממני עיצוב שראינו כאן לראשונה: הסמל הקדמי המשולב במכסה המנוע, פסי הרוחב ב'גריל', יחידת הפנסים האחורית לכל רוחב המכונית ואולי אף את הכיתוב Renault המתחבא בחלקו התחתון של הספויילר הקדמי. סביר להניח שהפנסים הראשיים החבויים מאחורי פסי הכרום ומבנה המאותתים המחוררים יישארו בקונספט לעת עתה.
שמועות אודות רנו מגאן מתוחת פנים בשנה הבאה מדברות על אלמנטים ראשונים של העיצוב החדש, עם השפעות נראות לעין מצד ה'דזיר'.

מה עוד? מעבר לעיצוב החיצוני מדובר במכונית קונספט עתידנית עם הגימיקים המתבקשים. בין היתר יכול הנהג לבחור ברעש חיצוני שילווה את הנסיעה, לאזהרת השכנים לדרך, מצלמות המחליפות את המראות משדרות את הנעשה מאחור אל צג בקוקפיט, המחשב יחשב את הציר, מצב המצברים והמרחק לנקודת הטעינה הבאה. המנוע החשמלי ממוקם מאחור ומציע 150 כ"ס צנועים עם מומנט קבוע של כ-23 קג"מ. ברנו מצהירים על האצה מ-0 ל-100 תוך 5 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. סוללות הליתיום-אייון ממוקמות אנכית מאחורי צמד המושבים. טווח הנסיעה בין הטעינות עומד על 160 ק"מ.