גמבלה טורנדו, על בסיס פורשה קאיין GTS
סוף טרגי לפרשת היעלמותו המסתורית של אווה גמבלה, מייסד סדנת שיפורי פורשה הגרמנית. גמבלה (Gemballa) נעלם בחודש פברואר, וחיפושים אחריו לא העלו כל רמז למקום הימצאו. לפני מספר ימים, איתרה המשטרה הדרום-אפריקנית את גופתו, וכיוון החקירה המתגבש הוא שגמבלה נרצח.
החוקרים קבעו כי גמבלה מת מכדור שנורה לראשו, בעודו כפות עם ידיו מאחורי הגב ועטוף בצלופן. רצח מסוג זה מצביע ככל הנראה על חיסול של המאפיה הצ'כית, איתה לפי החשד גמבלה נכנס לעסקים בשנים האחרונות. לפי החשדות שפורסמו נגדו בעבר, גמבלה העלים הכנסות וסייע להברחת כספים, פעולה שלפי החשד הובילה למותו. דיווחים בתקשורת הדרום אפריקנית מעלים השערות, לפיהן גמבלה הגיע ליבשת בכדי להקים נתיב הברחת מזומן, שאמור היה להיות מוסתר בגוף מכוניות משופרות שייובאו לאפריקה. לצורך כך בחן גמבלה אפשרות להקים סוכנות של הסדנה בדרום-אפריקה.
על-פי החשד, המזימה תוכננה יחד עם איש העסקים הצ'כי רדובן קרג'צ'יר, שמכחיש בשלב זה כל היכרות עם גמבלה. עם זאת, בתקשורת נפוצו השערות לפיהן קרג'צ'יר עומד גם מאחורי החיסול של גמבלה.
סדנת גמבלה מתמחה בשיפורי דגמי מכוניות הספורט של פורשה. היא נמצאת כיום תחת ניהול של מנכ"ל חדש, אנדריאס שוורץ, שהבטיח לפני כחודשיים להחזיר אותה לעבודה שוטפת, לאחר שזו הופסקה עם היעלמותו של גמבלה. הסדנה אמורה להשיק דגם חדש בשבועות הקרובים.